دبیر انجمن آنکولوژی ایران:

٧ استان کشور تنها یک دستگاه رادیوتراپی دارد/ ٩٧ درصد دارو‌ها تولید داخل هستند

فودازی گفت: در ٧ استان کشور تنها یک دستگاه رادیوتراپی وجود دارد و فرد برای انجام رادیوتراپی مجبور می‌شود به شهر تهران برود.

صنعت داروسازی در کشور سابقه ٧٠ ساله دارد/ ٩٧ درصد دارو‌ها تولید داخل هستندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین فودازی دبیر انجمن آنکولوژی ایران در نشست خبری سومین کنگره بین المللی و سیزدهمین همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی اظهار کرد: صنعت داروسازی در کشور سابقه ٧٠ ساله دارد، حدود ٩٧ درصد داروهای کشور تولید داخل هستند و حدود ٣ درصد آن تولید خارج یا وارداتی هستند، از نظر ریالی میزان هزینه ای که نظام سلامت پرداخت می کند ٢ الی 3 برابر است که تمام اینها از بیمه ها یا جیب مردم پرداخت می‌شود. در این بین دسته‌ای از داروها هستند که از نظر روانی خانواده‌ها را تحت شعاع قرار داده است.

فودازی گفت: از چند سال گذشته وزارت بهداشت با همکاری انجمن‌ها اقدام به نوشتن راهنمای بالینی سرطان‌ها کرده است که کاری بزرگ بوده است؛ با کمک این راهنمای بالینی باید دید چه درمانی به نفع کشور و فرد دارد و با کمک آن می‌توان بیماری را کاهش داد.

وی تشریح کرد: ٧ استان در کشور تنها یک دستگاه رادیوتراپی دارد که این کم است و پزشک برای انجام رادیوتراپی تجویز می‌کند که فرد مجبور می‌شود به شهر تهران بیاید، و یا شیمی درمانی تجویز می‌کند؛ برخی اقدامات هزینه بر است اما وزارت بهداشت و انجمن ها در تلاش هستند تا بهتر بتوان آن ها را انجام داد.

انتهای پیام/

اظهارات دبیر انجمن آنکولوژی ایران در همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار