روشنگری اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در خصوص دلیل سبز شدن عضله سینه مرغ

اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی درخصوص انتشار تصاویری در فضای مجازی با موضوع سبز شدن عضله عمقی سینه مرغ، مطالبی در راستای تنویر اذهان عمومی در این زمینه اظهار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛غلامرضا ملکی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران  با اشاره به  موضوع سبز شدن عضله سینه مرغگفت: سبز شدن عضلات سینه مرغ تنها یک سندرم ناشی از کاهش خون رسانی کامل (کم خونی) به عضله عمقی سینه است که سبب تحلیل رفتگی و بافت مردگی می‌گردد و این موضوع هیچ گونه ارتباطی با عفونت و بیماری میکروبی و ... ندارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ادامه داد: در این سندرم فیبر‌های ماهیچه‌ای دچار کمبود اکسیژن می‌شوند که روی بافت ماهیچه، بویژه عضله سینه‌ای عمقی و رنگ آن تاثیر می‌گذارد (پر خونی، قرمز پررنگ تا سبز کامل مشاهده می‌شود) که بسته به شدت اثر، قسمت میانی و یا کل یکی از طرفین عضلات داخل سینه یا دو عضله را درگیر نماید.

وی با اشاره به نظارت مستمر بازرسین بهداشتی در کشتارگاه‌های صنعتی طیور در سطح استان بر روند کشتار افزود: این عارضه در ظاهر مرغ قابل تشخیص نیست و فقط در هنگام برش و قطعه بندی ناحیه سینه قابل رویت است.

ملکی به مصرف کننده گان توصیه کرد در صورت مشاهده این عارضه در مرغ، اگر گوشت مرغ بوی نامطبوعی نداشته باشد می‌توانند قسمت تغییر رنگ داده شده را جدا سازی و بقیه را مصرف کنند چرا که عضله سبز هیچ گونه خطری برای سلامت ندارد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی تاکید کرد: شهروندان فرآورده‌های پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و در صورت داشتن هر گونه سوال انتقاد و پیشنهاد با روابط عمومی اداره کل و یا شبکه‌های دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی نیز خاطر نشان کرد: انتشار فایل‌های تصویری و متن‌های منتشر شده در فضای مجازی که مبتنی بر نشر اکاذیب توسط افراد غیرکارشناس است، تنها موجب تشویش اذهان عمومی و موجب ضربه به صنعت پرورش طیور کشور و کاهش مصرف مرغ در جامعه می‌شود.
 
انتهای پیام/

 

سبز شدن عضله سینه مرغ بیماری ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.