کسب ۵ مقام دانش‌آموزان بوشهری در مسابقات «جهانی یوسی مس»

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دانش آموزان بوشهری در بیست و سومین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه‌ای یوسی مس (UCMAS) پنج مقام برتر را کسب کردند.

کسب ۵ مقام دانش‌آموزان بوشهری در مسابقات «جهانی یوسی مس»به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر کرمی افزود: این مسابقات با حضور دو هزار و ۸۰۰ دانش آموز از ۴۱ کشور در مالزی برگزار شد که در مجموع تیمی، ایران برای سومین سال پیاپی موفق به کسب مقام اول شد.

وی بیان کرد: در این دوره از رقابت‌ها، ۱۱۷ دانش آموز ایرانی با شعار «از خلیج فارس» حاضر شدند که پنج نفرشان از استان بوشهر بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: رضا باغبانی پایه پنجم مدرسه البرز دشتی، یوسف نوری پایه ششم مدرسه شهید ماهینی بوشهر، مهسا حیدری و ترنم نوروزی پایه چهارم مدرسه ایران زمین عسلویه و محسن امیریان پایه هفتم مدرسه کاشانی شهر دیلم، پنج شرکت کننده استان در این مسابقات بودند.

کرمی با بیان اینکه این رقابت‌ها در ۱۰ سطح ۸ دقیقه‌ای برگزار شد، گفت: شرکت کنندگان استان بوشهر در سطح intermediate A. مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند و همچنین در سطح elementary A. مقام سوم، در سطح elementary B. مقام دوم و در سطح higher B. مقام سوم را به دست آوردند.

وی یادآور شد: بیست و سومین دوره مسابقات جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه‌ای یوسی مس (UCMAS) ۱۸ و ۱۹ آذر در کوالالامپور مرکز مالزی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: یوسی مس (UCMAS) یک روش منحصر به فرد در توسعه ذهن دانش آموزان بوده که پروفسور دنیو ونگ در کشور مالزی آن را ابداع کرد.

کرمی خاطرنشان کرد: روش آموزشی یوسی مس اکنون در ۸۰ کشور دنیا در حال فعالیت است و دو میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در حال فراگیری این روش هستند.

روش محاسبه ذهنی و چرتکه‌ای UCMAS با استفاده از یک روش نوآورانه محاسبه‌ای و با به‌کارگیری چرتکه باعث هماهنگی بین دونیمکره راست و چپ به طور همزمان شد، با ایجاد یک چارچوب زیربنایی سبب افزایش ظرفیت ذهنی و مهارت‌هایی مانند مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مساله، تقویت حافظه دیداری و شنیداری، می‌شود.

افزایش قدرت تمرکز ذهن و حافظه، بهبود توانایی استدلال، قضاوت و کاربرد مشاهدات، افزایش سرعت انجام محاسبات و افزایش تمرکز ذهن و دقت آن از مزایای این روش است.

انتهای پیام/ک

دانش‌آموزان بوشهری در مسابقات یو سی مس خوش درخشیدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.