مدیرکل راهداری استان همدان؛

حدود 13 هزار حلقه لاستیک بین رانندگان توزیع شد

مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: حدود 13 هزار حلقه لاستیک با نرخ دولتی بین رانندگان استان توزیع شد

افزایش ۲۰ درصدی نرخ حمل بار در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی پناهنده، مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و روز راهداری با اشاره به اینکه امسال نرخ حمل بار برای رفاه بیشتر رانندگان تا ۲۰ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در بحث پرداخت بیمه تامین اجتماعی رانندگان دولت دوباره ۵۰ درصد هزینه را تقبل کرده است.
وی با بیان اینکه فعالیت این اداره در دو بخش راهداری و حمل ونقل تقسیم می‌شود، گفت: هدف این اداره کل این است که بتواند بهره‌برداری مناسبی از راه‌ها داشته باشد.
وی با اشاره اینکه ایمن ساختن راه‌های مواصلاتی از وظایف اداره ایمنی و حریم راه‌هاست، افزود: باید از ابنیه فنی راه‌ها توسط راهداری محافظت لازم انجام شود و وضعیت روکش آسفالت جاده‌ها نیز مناسب باشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه از ۲۶ آذرماه تا یکم دی‌ماه به عنوان هفته «حمل و نقل و راهداری» نامگذاری شده است، گفت: امسال علاوه بر تقارن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، رانندگان حماسه دیگری را در نه به توطئه دشمن در ضربه به نقش حمل و نقل در کشور ایفا کنند.
پناهنده با بیان اینکه ضریب ۱.۵ به بیمه بازنشستگی رانندگان تعلق گرفته است، اضافه کرد: با توجه به قرارداد شرکت حمل و نقل در انجمن‌ها، رانندگان می‌توانند از این بیمه به صورت رایگان بهره ببرند.
وی در خصوص تامین لاستیک ماشین رانندگان حمل جاده‌ای اظهار داشت: در این زمینه با اتخاذ تدابیر به عمل آمده بیش از ۱۳ هزار حلقه لاستیک در همدان بین رانندگان با نرخ دولتی تاکنون توزیع شده است.
مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با تاکید بر اینکه وظیفه تامین لاستیک ماشین با سازمان صنعت، معدن و تجارت است، بیان کرد: باید با تعامل ایجاد شده بین سازمان صنعت معدن و اداره کل راهداری بتوانیم این کمبود را رفع کنیم.
وی با بیان این موضوع که سن ناوگان باربری استان بالاست و با توجه به تحریم‌ها نوسازی این ناوگان به کندی انجام می‌شود، یادآور شد: خوشبختانه وضعیت استان در ناوگان مسافری خوب است و در حال حاضر میانگین عمر این ناوگان ۹ سال است.

پناهنده در خصوص اینکه آغاز به کار ناوگان ریلی حمل و نقل بار یک فرصت برای توسعه استان است، ادامه داد: باید برای حمل و نقل بار بتوانیم از مدل‌های مختلف حمل بار بهره ببریم چراکه با ایجاد اینگونه فضا می‌تواند در افزایش تولیدات داخلی موثر باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵ دستگاه دوربین ثبت تخلفات فعال در محور‌های مواصلاتی استان وجود دارد، گفت: برنامه آینده اداره کل راهداری نصب ۱۱ دوربین جدید است که در برنامه کاری قرار گرفته است.
مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه ۶۸ دستگاه ترددشمار قابلیت شمارش تردد تعداد ماشین‌ها را در محور‌های مواصلاتی داراست، ادامه داد: در جاده‌های مواصلاتی ۲۴ دوربین نظارت تصویری داریم که قبلیت این را دارد که شرایط عبور و مرور را بتواند پالایش کند.
وی در خصوص فعالیت و احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی گفت: در حال حاضر ۳۰ مجتمع خدماتی رفاهی در سطح استان فعال شده و ۱۵ مجتمع نیز در حال احداث است.
پناهنده خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۹ مجتمع خدماتی رفاهی در حال اخذ مجوز است که با اتمام این اقدامات همدان به عنوان یکی از استان‌های خوب کشور در احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی برای خدمات‌دهی بیشتر به مسافران خواهد بود.

انتهای پیام/ج

 لاستیک با نرخ دولتی بین رانندگان توزیع شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.