کاهش ۱۵ درصدی حوادث رانندگی در مازندران

فرمانده انتظامی مازندران گفت: با توجه به وجود تعامل اثر گذار بین دستگاه ها، قانونمندی مردم این استان و همکاری رسانه ها، شاهد کاهش ۱۵ درصدی تصادفات جاده‌ای در این استان هستیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران، گفت: با توجه افزایش حجم مسافرت‌ها و شرایط خاص آب و هوایی استان در فصول مختلف سال، به منظور ساماندهی وضعیت ترافیک و مشکلاتی که متوجه استان می‌شود، با تعامل و همکاری سازمان‌های مرتبط طرح‌های متناسبی به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه، برای مدیریت بحران باید سه وضعیت قبل، حین و بعد اجرای طرح مدنظر قرار گیرد، افزود: مدیریت ترافیک و بازنگه داشتن محور‌های مواصلاتی، افزایش ایمنی عبور و مرور، مدیریت حوادث طبیعی و غیر طبیعی، رسیدگی به در راه ماندگان و حادثه دیدگان و مدیریت انتظامی محور‌ها از مهمترین اهداف این طرح به شمار می‌روند.

سردار میرفیضی از اجرای این طرح در محور‌های ۴ گانه استان خبر داد و گفت: مازندران با دارا بودن ۹ هزار کیلومتر محور راه ارتباطی و حجم مسافرت‌ها یکی از استان‌های پرتردد کشور به شمار می‌رود که با توجه به وجود تعامل اثر گذار بین دستگاه ها، قانونمندی مردم این استان و همکاری رسانه ها، شاهد کاهش ۱۵ درصدی تصادفات جاده‌ای در این استان هستیم.

فرمانده انتظامی مازندران، هماهنگی، برنامه ریزی و ساماندهی تیم‌های ثابت و سیار در مسیر‌های پیش بینی شده، اصلاح ساختار مهندسی نقاط حادثه خیز، ایجاد آمادگی برای به کارگیری تجهیزات و ناوگان خودرویی، اطلاع رسانی و آموزش همگانی، پایش هوشمند تصویری و احصاء معایب، نواقص و محاسن برای مدیریت حوادث در سال‌های بعد را از مهمترین کارکرد‌های اجرای این طرح برشمرد.

وی با اشاره به حجم مسافرت ها، تردد‌های خودرویی و حضور بیش از ۳۰ میلیون نفر از هموطنان عزیزمان در استان، گفت: در بحث تصادفات جاده‌ای و فوت شدگان ناشی از حوادث رانندگی، در استان مازندران شاهد کاهش چشمگیر این رقم نسبت به شاخص کشوری و کاهش ۱۵ درصدی تصادفات در استان هستیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای این طرح‌ها پیشگیری از حوادث، تسهیل در تردد‌ها و افزایش رضایتمندی مردم است، گفت: انتظار ما از مردم عزیز مدیریت سفر و توجه به موضوعات ترافیکی از مبداء تا مقصد است.
انتهای پیام/آ

کاهش حوادث رانندگی در گرو قانونمندی و رعایت قوانین و مقررات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار