اجرای فاز سوم طرح ملی بشارت ۱۴۵۲/تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم

نماینده شورای توسعه قرآنی کشور از آموزش گام به گام قرآن در مدرسه تا اجرای فاز سوم طرح ملی ۱۴۵۲خبر داد.

اجرای فاز سوم طرح ملی بشارت ۱۴۵۲/تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد امیری، نماینده شورای توسعه قرآنی کشور گفت: طرح ملی حفظ جز 30 قرآن کریم با عنوان طرح بشارت ۱۴۵۲توسط شورای توسعه و فرهنگ قرآنی کشور با مشارکت اکثر نهاد ها، ارگان ها و سازمان های فرهنگی کشور به صورت سراسری و ملی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد:علاقمندان برای شرکت و ثبت نام در طرح ها و دوره های آموزشی به سایت www.beshaarat.ir مراجعه و با دانلود و نصب اپلیکشین بشارت بروی گوشی خود در این طرح شرکت کنند.

نماینده شورای توسعه قرآنی کشور با اشاره به جامعه هدف این طرح بزرگ قرآنی گفت: همه اقشار جامعه از دانش آموزان، دانشجویان تا کارمندان دولت و کودکان می توانند در این طرح شرکت کرده و از خدمات این طرح بهرمند شوند.

امیری خاطرنشان کرد: امیداویم با همکاری و هم افزایی مدیران و کارشناسان قرآنی کشور شاهد گسترش هرچه بیشتر این طرح قرآنی در کشو باشیم.

 وی با بیان اینکه بی شک جایگاه رفیع قرآن بر کسی پوشیده نیست، گفت: یکی از راه‌های تعامل با قرآن، تلاوت است و جامعه ای که با قرآن مأنوس باشد بی شک، آسیب‌های اجتماعی در آن کاهش خواهد یافت.

نماینده شورای توسعه قرآنی کشور اضافه کرد: در صورت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، یک هشتم جامعه متخلق به اخلاق قرآنی خواهند شد که این خود نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

امیری ادامه داد: این مجموعه در نظر دارد با همکاری سایر نهاد‌ها، فعالیت قرآنی واحدی تحت عنوان طرح ۱۴۵۲ را انجام دهد، این طرح قرآنی با محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در سه فاز اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: فاز نخست این طرح در تابستان سال جاری با محوریت سوره «ناس» تا «زلزال» انجام گرفت، فاز دوم این طرح با محوریت حفظ سوره «طارق» تا «البینه» در پاییز سال جاری و فاز سوم این طرح با حفظ سوره‌های «نبأ» تا «البروج» ویژه فصل زمستان برگزار خواهد شد.

نماینده شورای توسعه قرآنی کشور با اشاره به اینکه این اپلیکیشن قابلیت‌های متعددی دارد گفت: آزمون نهایی طرح قرآنی ۱۴۵۲ اسفند ماه سال جاری به صورت کتبی، همزمان با سراسر کشور در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن باید عمومی و فراگیر شود عنوان کرد: دبیرخانه طرح‌ ملی حفظ قرآن کریم، برنامه‌ای با شکل و سیاقی نو تحت عنوان «مدرسه حفظ» تولید کرده است، این برنامه هر روز ساعت ۲۰ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه این طرح ویژه عموم مردم است ادامه داد: طرح «مدرسه حفظ»در حقیقت کارگاه آموزشی حفظ قرآن کریم است که علاقمندان گام به گام می‌توانند حافظ جزء ۳۰ قرآن شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: در این راستا برای جلب مشارکت خردسالان و حضور این قشر از جامعه نیز در فعالیت‌های قرآنی به ویژه حفظ آیات مصحف شریف، طرح «سوره‌های مهربانی» با محوریت انیمیشن در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در راستای تولید محتوا، درس نامه حفظ و مفاهیم قرآن کریم در قالب کتابی بسیار دقیق و زیبا ویژه حفظ قرآن کریم با برداشت‌ها و پیام‌های برگرفته از آیات ویژه طلاب، مربیان موسسات و خانه‌های قرآنی و طراحی و تدوین شده است.

انتهای پیام/د.ا

اجرای طرح قرآنی ۱۴۵۲

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.