دبیرکارگروه ساماندهی کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

اختصاص15 میلیون دلار برای تامین11 هزار تن کاغذ

دبیرکارگروه ساماندهی کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تأمین15 میلیون دلار ارز برای بیش از 11 هزار تن کاغذ از سوی بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، همایون امیر زاده، دبیرکارگروه ساماندهی کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه آیین افتتاحیه نخستین جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: برای بیش از 70  هزار تن دیگر نیز تأمین ارز شده است.

وی با اشاره به اینکه بزودی  این 11 هزار تن کاغذ در اختیار نشریات و دیگر  مجموعه ها قرار می گیرد گفت از مجموع 110 هزار تن کاغذ چاپ که مورد  تصویب  قرار گرفت است نزدیک به 86 هزار تن در وزارت صمت مورد تائید قرار کرفته است.

به گفته وی، از طرف شبکه توزیع چیزی نزدیک به 5 هزار تن  کاغذ با قیمت مصوب و متعادل  بین 400 نفر ناشر  و نشریات کشور  توزیع شده  است.

دبیرکارگروه ساماندهی کاغذ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه با تاکید بر اینکه تا کنون بیش از 20 هزار تن  کاغذ بین مطبوعات توزیع شده است  افزود : اگر فرآیند  تخصیص ارز  از سوی بانک مرکزی سرعت پیدا کند دیگر مشکلی برای کاغذ نخواهیم داشت.

امیرزاده، مجموعه اقدامات وزارت صنعت‌، معدن و تجارت‌، بانک مرکزی، وزارت ارشاد و هم چنین فعالان این بخش را اثرگذار دانست وگفت: عدم نگرانی از کمبود کاغذ خبر خوبی برای حوزه نشر است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مطبوعات،  معاونت مطبوعاتی اطمینان خاطر داده است در حال حاضر برای تامین کاغذ تمامی روزنامه‌هایی که نیاز به کاغذ دارند از طریق واردکنندگان اعلام آمادگی کرده است، حتی تأمین کاغذ روزنامه‌ها در سطح استان‌ها، نیز در دستور کار معاونت مطبوعاتی قرار گرفته است.

به گفته وی، در حالی که در پایان سه ماه اول سال نزدیک به 50 میلیون دلار برای واردات کاغذ تامین شده بود، ظرف یک ماه گذشته این تأمین ارز شیب خوبی گرفته است،‌ و رقم تامین شده به بیش از 150 میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

امیرزاده، افزود: بر این اساس بیش از 170 هزار تن کاغذ در یک ماه گذشته تامین ارز شده است.

 
انتهای پیام/ب
 

اختصاص15 میلیون دلار برای تامین11 هزار تن کاغذ

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار