رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:

تجار سیستان و بلوچستان می‌توانند بدون محدودیت نسبت به ثبت سفارش برنج اقدام کنند

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: تجار و بازرگانان استان می توانند بدون محدودیت نسبت به ثبت سفارش برنج با ارز دولتی اقدام کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار امشب رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان  در جلسه ستاد تنظیم بازار استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پایش عرضه و تقاضای کالاها در حال انجام است و اولویت ما کالاهای اساسی است که در اولویت یک قرار دارند و این کالاها برابر با قیمت مصوب در شبکه توزیع قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: قیمت برخی از کالاها رو به سمت کاهش است و به زودی تاثیر آن در سطح جامعه مشاهده خواهد شد و قطعاً از طریق مختلف نیز گزارشات تخلفات اخذ و تیم‌های بازرسی و گشت‌های مشترک نظارتی با بهداشت، قاچاق کالا و تعزیرات نیز در حال انجام است که در سطح بازار تاثیرگذار بوده است.

وی گفت: در زمینه تنظیم بازار کالاهای اساسی به ویژه گوشت و مرغ و گوشت قرمز از طریق شبکه های تنظیم بازار و توسط جهاد کشاورزی استان باید صورت پذیرد و ضمن هماهنگی های صورت پذیرفته جلوی خروج کالاهای اساسی و برخی از اقلام از جمله نان، روغن و ... از طریق مرزها گرفته شده است.

میرشکار با اشاره به ضرورت حمایت از تولید، گفت: دیدگاه همه ما حمایت از تولید است و البته هم باید تولید در نظر گرفته شود و هم حمایت از مصرف کننده صورت پذیرد و ضمن حمایت از تولید داخل باید تلاش شود قیمت تمام شده کالاها نیز کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان افزود: برنج جزو کالاهای گروه یک است و ارز 4200 تومانی جهت واردات آن از طریق دولت در نظر گرفته شد و هم اکنون ثبت سفارش برنج آزاد بوده و تجار و بازرگانان استان می‌توانند بدون محدودیت به ثبت سفارش و واردات برنج اقدام کنند و از ظرفیت مرزهای استان به خوبی جهت تنظیم بازار کشور بهره ببرند.

سیستان و بلوچستان توانایی تامین ۵۰ هزار تن گوشت برای تنظیم بازار را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه دولت مجوز واردات دام با ارز ۴۲۰۰ تومانی داده بهترین فرصت برای واردکنندگان دام در استان است که باید از این پتانسیل استفاده شود.

علیرضا نورا امشب در شانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان که با هدف بررسی وضعیت تامین,توزیع و نظارت کالاها در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت مجوز واردات دام با ارز 4200 را داده, بهترین فرصت برای واردکنندگان دام در استان است که باید از این پتانسیل استفاده شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به پتانسیل ها و امکاناتی که در استان داریم، قیمت گوشت بسیار بالا است و با وجود کشتارگاه های متعدد و مراکز بسته بندی و همچنین همکاری گمرک باید دام پس از ورود, قرنطینه,کشتار و بسته بندی وارد بازار استان شود و از این میزان 15 درصد جهت مصرف استان و مابقی به سایر استان ها برای تنظیم بازار صادر شود و این خود بهترین فرصتی است که باید مردم استان از آن به نحو بهینه استفاده نمایند.

وی با اشاره به این مطلب که استان توانایی تامین حداقل 50 هزار تن گوشت برای تنظیم بازار را دارد، افزود: ارز 4200 تومانی که دولت برای وارد کردن دام تعیین کرده، فرصت مناسبی جهت اشتغال در استان است که در پی آن واحدهای کشتارگاهی و بسته‌بندی نیز می‌توانند با ظرفیت بیشتری فعالیت کنند.

نورا همچنین در این جلسه مصوب نمود: بایستی در خصوص تخصیص نهاده‌های دامی جهت حمایت از دامداران به دلیل اهمیت موضوع پیگیری های لازم صورت پذیرد.

این مقام مسئول همچنین با توجه به نزدیک شدن به ایام عید و افزایش تقاضای مردم برای میوه تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی استان موظف است به قید فوریت در خصوص تامین میوه شب عید شهروندان(سیب و پرتقال) اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ضمن اشاره به این مطلب که بیشترین نارضایتی ها در مورد حمل آرد به شهرستان ها است، اظهار داشت: بخشی از مدیریت حمل آرد با توجه به توان فرمانداریها به شهرستانها واگذار گردد تا از توان خودروهای آن شهرستان استفاده شود.

وی همچنین تصریح کرد: درحال حاضر حمل و نقل جاده ای روان است و روزانه مقدار قابل توجهی گندم از طریق ریل و جاده وارد سیلوهای ذخیره سازی استان می‌شود.

علیرضا نورا ضمن تاکید به دستگاه‌های متولی تنظیم بازار جهت نظارت ویژه در راستای رفاه حال شهروندان بیان داشت: باید کمبودهای بازار بررسی و اعلام شود و در جهت رفع آن و رفاه حال مردم برنامه ریزی دقیقی صورت پذیرد.

انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار