استاندار اردبیل:

بهره برداری از معدن «نیاز» مشگین شهر آغاز می شود

استاندار اردبیل در بازدید میدانی از فعالیت های اکتشافی شرکت میتکو در منطقه نیاز مشگین شهر، فعالیت های انجام گرفته در این پهنه معدنی را مناسب ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست معادن استان در محل «معدن نیاز» گفت: این معدن با دارا بودن ذخایر مس و مولیبدن یکی از معادن مهم استان اردبیل بشمار می رود که تا به امروز بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در این پروژه سرمایه گذاری شده است و بیش از ۴۲۰۰ متر در ۲۶ نقطه از ناحیه معدنی حفاری شده است که با حفاری در ۷ نقطه دیگر کار حفاری و اکتشاف در این پروژه به تمام می رسد و از سال آینده عملیات استخراج فراورده های معدنی آغاز می شود.

وی از آغاز عملیات استخراج فراورده های معدن این منطقه توسط دستگاه بهره بردار با احداث کارخانه های فرآوری مس و مولیبدن خبر داد و اظهار داشت: ذخایر و پتانسیل بسیار بالا در معدن «نیاز» سرمایه گذاری در این معدن و منطقه را توجیه پذیر می کند.

استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی پروژه افزود: با احداث کارخانه فرآوری مس و مولیبدن که از عیار بالایی نیز برخوردار است در فاز اول شاهد اشتغال ۳۵۰تا ۴۰۰نفر بصورت مستقیم خواهیم بود که با ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط قطعا شاهد افزایش اشتغالزایی و رونق اقتصادی در منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

بهره برداری از معدن «نیاز» مشگین شهر آغاز می شود

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.