انتقاد تند رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ

نانسی پلوسی از سرسختی دونالد ترامپ برای به تعطیلی کشاندن بخش‌هایی از دولت در آستانه تعطیلات کریسمس انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، نانسی پلوسی -- رئیس دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا -- در نشست خبری در کنگره از سرسختی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای به تعطیلی کشاندن بخش هایی از دولت در آستانه تعطیلات کریسمس انتقاد کرد.

پلوسی گفت دیروز ما طرحی را با حمایت قاطع دو حزب به تصویب رساندیم که در سنای آمریکا نیز با تلاش هر دو حزب تدوین شده بود. متاسفانه جمهوری خواهان به خاطر وجود چند بندی که در آن برای تامین تغذیه مردم آمریکا گنجانده شده بود، در برابر این طرح کارشکنی کردند. این طرحی است که به کشاورزان و روستاییان به دلیل بخش کمک های غذایی خوبی که در آن گنجانده شده بود، کمک می کرد و حمایت هر دو حزب را پشت سر خود داشت و فقط چهل و سه نفر در مجلس نمایندگان با آن مخالف بودند.

وی ادامه داد متاسفانه شنیدیم که رئیس جمهور با صدور فرمان اجرایی، خواست کنگره را نادیده گرفته است و در واقع غذا را از دهان کودکان و خانواده های کشورمان بیرون کشیده است و بخش های مرتبط با کمک به کشاورزان نیز در کنار دیگر بندها نادیده گرفته شده است.

پلوسی گفت دیروز در سنا، CRA یا همان قانون بازنگری کنگره تصویب شد تا مسائل بازبینی داخلی اصلاح شود و مقرر شد در صورتیکه نهادهای غیر انتفاعی وارد فعالیت های سیاسی بشوند، باید منبع پول خودشان را مشخص کنند در حالیکه پیشتر چنین الزامی وجود نداشت. این گام بسیار مهمی است زیرا موارد زیادی وجود داشت که مردم آمریکا باید از آنها آگاه باشند و منبع پول را بدانند.

وی با اشاره به دو گزینه پیشنهاد شده به رئیس جمهور برای ادامه فعالیت برخی از نهادهای دولتی در آمریکا گفت بسیار مایه تاسف است که رئیس جمهور تصمیم به تعطیل کردن دولت گرفته است، آن هم در زمانی که بازار وضع خوبی ندارد، مردم فرصت های شغلی خودشان را از دست می دهند و در برخی صنایع مانند صنایع خودروسازی، برخی بی اطمینانی ها به چشم می خورد. با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، رئیس جمهور تصمیم به تعطیل کردن دولت گرفته است، این اقدامی ناشایست از سوی اوست، بخصوص اینکه کنگره نیز تعطیل است و این در حالی است که ترامپ با افتخار می گوید من همان کسی هستم که دولت را به تعطیلی می کشانم.

پلوسی گفت جمهوری خواهان بدون ما رأی کافی برای تصویب درخواست رئیس جمهور برای اختصاص پنج میلیارد دلار برای احداث دیوار مرزی در اختیار ندارند و چیزی نیز در این باره عوض نمی شود و پولی برای دیوار داده نخواهد شد.

وی ادامه داد رئیس جمهور شاید متوجه نیست که به تعطیلی کشاندن دولت چه میزان اقدام خسارت باری به شمار می آید و چه پیامدهای بدی دارد. آخرین باری که جمهوریخواهان دولت را به تعطیلی کشاندند، میلیاردها دلار به اقتصاد کشورمان زیان وارد شد و جالب اینکه هنوز هم با ادامه فعالیت های دولت مخالفت می کنند و به زیان آن رأی می دهند. البته من می دانم که ترامپ اعتقادی به دولت ندارد و نمی فهمد که تعطیل کردن آن چه میزان خسارت دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار