بی‌توجهی به مسائل فرهنگی زوال سرنوشت کشور را میسر می‌کند

امام جمعه اردبیل گفت: توجه به مسائل فرهنگی در جامعه‌ای که به لحظه مورد تهاجم فرهنگی،‌سیاسی و اقتصادی دشمنان قرار می‌گیرد باید یک اساس و پایه تلقی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه پنجشنبه در آئین نکوداشت دکتر جواد وهاب‌زاده که با حضور مسئولان فرهنگی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد و سیاست ما وابسته به فرهنگ بوده و بدون توجه به این اصل در عرصه‌های مختلف مدیریتی نیز با ناکامی مواجه خواهیم شد.

وی موفقیت‌های به دست آمده در حوزه فرهنگ را نامطلوب دانست و افزود: ساختار فرهنگی کشور نیازمند توجه بیشتر بوده و حمایت مضاعف از این اصل مهم مورد انتظار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: چنانچه مسئله فرهنگ در جامعه به معنای واقعی کلمه پیاده شود دشمن به هیچ عنوان توان رخنه در کشور را نخواهد داشت.

عاملی یادآور شد: دستیابی به سلوک اجتماعی سرمایه ارزشمند برای هر جامعه‌ای بوده و چنانچه در قاموس ملت‌ها مسئله‌ای به نام دروغ جا نداشته باشد، پیشرفت و رفع کمبودها نیز در دو قدمی آنان قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: سیستم تربیتی ما به الگوسازی نیاز داشته و این موضوع وظایف شورای فرهنگی را برای کشاندن اخلاق به جامعه سنگین‌تر از همیشه خواهد کرد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: برخی از کشورها به دلیل کمبود الگو، دست به سرقت مفاخر زده و درصدد معرفی چهره‌های بزرگ علمی و فرهنگی کشورمان در قالب الگوهای داخلی خود هستند و در شرایطی که از لحاظ برخورداری از شخصیت‌های مختلف اجتماعی، علمی، پژوهشی، ورزشی و ... در جهان کنونی سرآمد هستیم باید در معرفی و شناساندن هر چه مناسب این چهره‌ها در بین نسل جوان اقدامات بیشتری انجام داد.

عاملی یادآور شد: یکی از مهمترین تفاوت وقف در ایران با دیگر کشورهای پیشرفته جهانی در نوع انجام وقف بوده و در این راستا باید وقف‌ها به مسیر وقف علمی یا دیگر وقف‌های مورد نیاز جامعه هدایت شود.

انتهای پیام/س

لزوم صیانت از فرهنگی که اقتصاد  سیاست وابسته به آن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار