جعفری: سوریه امروز بیشتر از هر وقتی برای مبارزه با مابقی تروریست‌ها مصمم است

نماینده سوریه در سازمان ملل در اظهاراتی تاکید کرد این کشور در حال حاضر بیشتر از هر زمانی برای مبارزه با تروریست‌ها باقی مانده در ادلب و مناطق دیگر مصمم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا،  بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، تاکید کرد: سوریه امروز بیشتر از هر وقت دیگری برای مبارزه با تروریست‌ها باقی مانده در ادلب و مناطق دیگر، و اعمال حق قانونی خود برای دفاع از خویش به قصد اخراج نیرو‌های مهاجم خارجی از سرزمین خود مصمم است.

او امروز طی یک نشست در شورای امنیت برای بررسی گزارش پنجاه و هشتم دبیر کل سازمان ملل متحد درباره وضع انسانی در سوریه گفت: دولت و ملت و ارتش عربی سوریه خوب می‌دانند که کی دوست و کی دشمن است، آنان همچنین می‌داند که مقابله با تروریسم یک جنگ تحمیلی علیه آن از سوی حامیان تروریسم به قصد تضعیف ملت منطقه جهت از بین بردن فلسطین، و گسترش تفکر افراط‌گرایی و بی‌سوادی صورت می‌گیرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: سوریه همه طرح‌ها که کشور خودش را مورد هدف قرار می‌دهد، ناکام خواهد گذاشت.

جعفری در ادامه گفت: موفقیت پروژه حمایت از تروریسم و تخریب قوانین بین‌المللی در مکان‌های دیگر به مثابه اینکه این طرح‌ها در سوریه نیز موفق خواهد شد، نیست و قول می‌دهیم که این پروژه‌ها را ناکام خواهیم گذاشت.

او مجددا تاکید کرد که سوریه فعلا در مرحله بازسازی مناطقی که تروریست‌ها تخریب کردند، است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که هر کسی نگرانی رفاه ملت سوریه باشد، می‌تواند با یک نگاه سریع متوجه شود که بحران انسانی فقط در مناطق تروریست‌ها و در مناطق حضور نیرو‌های خارجی غیر قانونی اتفاق می‌افتد.

جعفری از شورای امنیت خواستار اقدام جدی و فوری برای توقف اقدامات تجاوزگرانه و تخریب سیستماتیک زیربنایی سوریه از سوی«ائتلاف بین‌المللی» تحت رهبری آمریکا شد.

او خواهان ملزم کردن ائتلاف بین‌المللی به اجرای مفاد منشور سازمان ملل که با هرگونه اقدام جنایتگرانه و دخالت خارجی در امور داخلی کشورها مخالفت می‌کند، شد.

او همچنین خواهان رفع فوری تحریم‌های یکجانبه را که برخی کشور‌ها از جمله کشور‌های عضو در شورای امنیت علیه سوریه تحمیل و به اوضاع اقتصادی ملت این کشور صدمه شدید وارد کردند، شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار