وضعیت مجوز‌های صادر شده از سوی سازمان صمت در فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس وضعیت مجوز‌های صادر شده از سوی این سازمان برای سرمایه گذاران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در همایش آئین رسمی راه اندازی پیشخوان مجوز‌های کشور در خصوص جواز‌هایی که برای سرمایه گذاران صادر می‌کنند، اظهار کرد: این سازمان به طور میانگین روزانه ۵ جواز صنعتی برای افراد سرمایه گذار مراجعه کننده صادر می‌کند که این جواز‌های صادر شده برای صنایع کوچک، متوسط و بزرگ است.

وی در خصوص وضعیت موجود مجوز‌های صنعتی گفت: ۴ هزار و ۳۳۱ فقره پروانه‌های مورد بهره برداری وجود دارد و ۱۰۰ هزار و ۲۲۲ نفر مشغول فعالیت هستند و سرمایه گذاری در این زمینه ۱۰ هزار میلیارد و ۷۱۶ میلیون ریال است.

همتی ادامه داد: جواز تاسیس واحد فنی و مهندسی در استان ۲۳۴ فقره است و ۲ هزار و ۱۷۳ نفر با ۱۰ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال در این بخش مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به پروانه واحد‌های فنی و مهندسی، اضافه کرد: در این زمینه یک هزار و ۵۴۵ نفر با ۸۱ پروانه و سرمایه یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال مشغول به کار هستند.

همتی گفت: گواهی تحقیق و توسعه ۲۲ فقره و پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور ۱۵۳ فقره است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۸ جواز صادر شده و پیش بینی می‌شود این تعداد تا پایان امسال یک هزار و ۴۰۰ جواز صادر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: در حال حاضر در خصوص جواز‌هایی که صادر شده است ۳ هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که با توجه به افزایش نرخ دلار و همچنین کاهش ارزش ریال، ۱۰ هزار میلیارد تومان در زمینه جواز‌ها سرمایه گذاری شده است.

همتی بیان کرد: ۲۲۴ پروانه بهره برداری با ۲ هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان تا امروز صادر شده است و در این زمینه ۲ هزار و ۸۳۸ نفر مشغول به کار هستند.

وی گفت: جواز‌های تازه تاسیس فنی و مهندسی در سال جاری تا به امروز ۱۱ فقره بوده است و ۳۵۷ نفر در این زمینه فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: امسال گواهی تغییر توسعه ۲ فقره و پروانه طراحی آسانسور ۷ مورد صادر شده است.

وی در خصوص وضعیت موجود مجوز‌های معدن در استان افزود: اشتغال نزدیک به ۸ هزار نفر و تعداد مجوز برداشت که (معمولا در زمینه شن و ماسه است) سالانه صورت می‌گیرد و ۶۸ مورد با استخراج ۳ و ۶ دهم میلیون تن است.

همتی گفت: پروانه‌های اکتشاف در امسال را ۵۶ مورد (در مجموعه مردان) برشمرد و افزود: در مجموعه‌هایی که از بخش خصوصی عضو بوده اند یک هزار و ۳۰۳ میلیون دلار صادرات داشته ایم که ۲ درصد کشور را شامل می‌شود که نشان از افزایش صادرات در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: هزار و ۳۲۳ کارت بازرگانی، بنگاه‌های صادراتی ۳۰۴ مورد است، بنگاه‌های خدمات فنی مهندسی را ۵ مورد و پایانه صادراتی یک مورد اعلام کرد.

همتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۳ مورد کارت بازرگانی صادر شده و ۳۰۲ مورد هم تمدید صادر شده است.

پروانه‌های کسب واحد‌های صنفی امسال ۸ هزار و ۹۸ پروانه صادر شده با اشتغال ۱۲ هزار و ۱۴۷ نفر و تعداد کل مجموعه‌های پروانه‌های کسب در استان فارس آن‌هایی که مجوز دارند ۱۴۴ هزار و ۵۴۹ مورد پروانه صنفی داریم که ۲۱۶ هزار نفر در این زمینه مشغول به کار هستند.

وی گفت: مشاغل خانگی پشتیبان، مستقل، مجوز فروش دخانیات، شرکت‌های پخش، کارت‌های قالیبافی، مشاغل خانگی فرش دستباف، مشاغل پشتیبان فرش دستباف، پروانه تولید‌های غیرمتمرکز مربوط به فرش و جواز تاسیس آن، مجتمع تولید فرش دستباف جمعا در مجموعه سازمان صنعت و معدن صادر می‌شود و تعداد کل اشتغالی که ایجاد شده در مجموعه معاونت امور اقتصادی و بازرگانی بیش از ۳۷۹ هزار نفر است.

وی اظهار کرد: ۴۸۹ هزار و ۲۱ نفر در بخش صنعت، معدن و تجارت استان فارس، مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/چ

صحبت های رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در خصوص وضعیت مجوز‌های صادر شده از سوی این سازمان

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار