صادرات 38 هزار راس دام سبک از نهبندان به 9 استان کشور

990 فقره گواهی بهداشتی- قرنطینه‌ای برای حمل بیش از 38 هزار رأس دام زنده سبک از شهرستان نهبندان به 9 استان کشور صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت:  از ابتدای امسال، با نظارت دامپزشکی 990 فقره گواهی بهداشتی- قرنطینه‌ای برای حمل بیش از 38 هزار رأس دام زنده سبک از شهرستان نهبندان به 9 استان کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه دام‌های سبک مازاد شهرستان به 9 استان کشور صادر شده است، تصریح کرد: استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، مازندران، مرکزی و یزد مقصد صادرات این دام‌ها بوده است.

راه انجام گفت : هرگونه جابجایی و حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی با وسایل نقلیه عمومی و بدون پروانه بهداشتی حمل ممنوع است و در صورت توقیف محموله‌های فاقد مجوز، برابر با ماده هفت آئین‌نامه اجرایی نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان با اشاره به اینکه اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی با هدف پیشگیری از احتمال انتقال و جابجایی بیماری‌های دامی انجام می‌شود، افزود: دامداران و واسطه‌ها در شهرستان باید قبل از بارگیری دام و طیور زنده یا فرآورده‌های خام دامی به استان‌های همجوار، با مراجعه به شبکه دامپزشکی نسبت به اخذ گواهی بهداشتی- قرنطینه‌ای اقدام کنند.

وی افزود : به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک و همچنین جلوگیری از نقل و انتقال هرگونه دام بیمار و فرآورده خام دامی غیربهداشتی، کارشناسان شبکه دامپزشکی نهبندان پس از بررسی وضعیت سلامت محموله و سوابق اقدامات بهداشتی انجام گرفته از قبیل واکسیناسیون، سم پاشی، پلاک کوبی و داشتن موافقت نامه از استان‌های مقصد، نسبت به صدور مجوز بهداشتی- قرنطینه‌ای حمل اقدام می‌کنند.

منبع :ایسنا

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.