گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد؛

آیا ترامپ پس از پایان ریاست‌جمهوری‌اش مجازات می‌شود؟

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در گزارشی به بررسی موج رسوایی‌های دولت دونالد ترامپ و گمانه زنی‌ها درباره احتمال مجازات او پرداخت.

آیا ترامپ پس از پایان ریاست‌جمهوری‌اش مجازات می‌شود؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در گزارشی به بررسی رسوایی‌های ریاست جمهوری دونالد ترامپ پرداخت و نوشت: با ادامه تحقیقات دادستان‌های آمریکایی درباره سوء استفاده کمیته تحلیف دونالد ترامپ از پول اهداکنندگان، موج رسوایی‌های رئیس‌جمهور آمریکا هر روز بیشتر از قبل می شود و گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه آیا «دونالد ترامپ» پس از پایان دوره ریاست جمهوری‌اش مجازات می شود یا خیر، افزایش یافته است.

روزنامه وال استریت ژورنال روز پنجشنبه فاش کرد دادستان های نیویورک در حال انجام تحقیقاتی درباره سوء استفاده مالی کمیته مراسم تحلیف دونالد ترامپ در دوره انتخابات هستند. آنها همچنین تحقیقاتی را درباره این مسئله انجام می دهند که آیا اهداکنندگان خارجی هزینه هایی را به صورت غیرقانونی به کمیته تحلیف ترامپ پرداخت کرده اند یا خیر.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کمیته مراسم تحلیف دونالد ترامپ حدود 107 میلیون دلار و در واقع دو برابر آنچه باراک اوباما در سال 2009 جمع‌آوری کرده بود، بدست آورد. جمع آوری این مقدار پول از آن زمان تاکنون همچنان باعث تعجب و حیرت همگان شده است. از جمله افرادی که به کمیته تحلیف ترامپ کمک مالی کرده بودند می توان به «کلاودی روری»، همسر «آنتونی پرات»، سرمایه دار استرالیایی اشاره کرد. وی 1 میلیون دلار به کمیته تحلیف ترامپ کمک مالی کرد.

به نوشته سیدنی مورنینگ هرالد، بر اساس قوانین وزارت دادگستری آمریکا، رؤسای جمهور این کشور در دوره خدمت خود تحت پیگرد قانونی قرار نمی گیرند؛ به همین دلیل احتمال متهم شدن دونالد ترامپ در دوره ریاست جمهوری‌اش بعید به نظر می رسد. اما زمانی که او کاخ سفید را ترک کند احتمالا متهم خواهد شد. همچنین در صورتی که هر دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا به دلیل جرم و جنایات زیاد دونالد ترامپ، او را استیضاح کنند، وی از قدرت برکنار خواهد شد.

افشای جزئیاتی درباره هزینه‌های کمیته مراسم تحلیف دونالد ترامپ یک روز پس از آن اتفاق افتاد که «مایکل کوهن»، وکیل سابق رئیس جمهور آمریکا به اتهام انجام اقداماتی از جمله پرداخت حق السکوت به 2 بازیگر زنی که ترامپ با آنها رابطه غیراخلاقی داشته است، به 3 سال حبس محکوم شد.

قاضی منطقه منهتن نیویورک اعلام کرد پرداخت این مبالغ حق السکوت غیرقانونی بوده و حتی یک فایل صوتی از مکالمه کوهن و ترامپ درباره این پرداخت ها در سال 2016 هم منتشر شده است. قاضی «اندرو ناپولیتانو» اعلام کرد دادستان های آمریکا متوجه شده اند که رئیس جمهور آمریکا با صدور دستور پرداخت حق السکوت به این زنان و شکستن قوانین، در واقع جرم هایی را مرتکب شده است.

جورج کانوی، یک وکیل عالی رتبه در مقاله ای در روزنامه واشنگتن پست نوشته بود: «ترامپ ممکن است هدف یک تحقیقات بسیار گسترده مالی قرار بگیرد.» این درحالی است که «رودی جولیانی»، وکیل دونالد ترامپ با حمایت از او گفت: «هیچ کس کشته نشده و از هیچ کس پولی به سرقت نرفته است. بنابراین این یک جرم بزرگ نبوده است.»

اما مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ پیشتر در مصاحبه با ای بی سی نیوز اعلام کرد دونالد ترامپ به او دستور داده بود که به «استورمی دنیلز»، بازیگر فیلم های مستهجن و «کارن مک دوگال»، مدل یک مجله غیراخلاقی حق السکوت پرداخت کند.

چاک روزنبرگ، دادستان سابق آمریکایی اعلام کرد: به نظر می رسد که سازمان ترامپ هر روز بیشتر و بیشتر به یک سازمان جنایت کار شبیه می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۸:۴۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
ترامپ مانند دیگر رئیس جمهور های قبلی آمریکا فقط در جهت منافع ملی کشورش کار کرد و سیاست آمریکا همیشه ظالمانه است و ترامپ هم مجازات نمی شود چون یک قدم از سیاستهای کلی کشور عقب نشینی نکرد و با کمک ثروت کشورهای عربی و غارت سرمایه های ملی دیگر کشورها و شعله ور کردن آتش جنگ با فروش تصلیحات صدها میلیارد دلار به اقتصاد کشورش کمک کرد و نابودی کشورش را به تأخیر انداخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
قشنگ 8 سال ریس جمهور است . ، اینکه چیز مهمی در آمریکا نیست آمریکا یی ها همشان این جور هستند از بازیگران هالییود بگیر تا مردم عادی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
به فرموده امام خمینی رحمه ا... امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
ما امریکارو زیر پا له میکنیم حالا ببینید
United States of America
ن
۱۳:۳۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
گل گفتی
Germany
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
ترامپ باید بره بمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
واقعا مثل رئیس های مافیاست. پمپئو هم مثل همه نفر دوم های مافیای تو فیلمها چاقه!
Iran (Islamic Republic of)
ثاقبه
۱۰:۵۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
خیر. مجازات نمیشود چون دقیقا طبق برنامه و دستورالعمل کار میکند. اوباما با لبخند و ترامپ با خشونت. هردو تحت یک برنامه و هدف مشترک کار میکنند. خسارت اوباما بیشتر از ترامپ بود.
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی خط امام
۱۰:۴۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
با عرض سلام دولت امریکا با سیاست های اشتباه خود رو به ورشکستگی کامل اقتصادی پیش می رود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۷
ننگ بر ترامپ
آخرین اخبار