سفیر اتریش در تهران:

مدیریت بحران هنگام وقوع حوادث، حرف اول را می‌زند

شولتز گفت: ایران و شرکای آن درصدد همکاری بیشتر برای کمک به حادثه‌دیدگان بلایای مختلف طبیعی هستند.

ایران توانایی گسترش قدرت نرم خود را داردبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اشتفان شولتز سفیر اتریش در تهران صبح امروز در دوره بین‌المللی جست‌وجو و نجات شهری که از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، اظهار کرد: ایران و شرکای آن درصدد همکاری جهت کمک هر چه بیشتر به حادثه‌دیدگان بلایای مختلف طبیعی هستند و هدف از این جلسه این است که بتوانیم از این تجارب استفاده کنیم و این موضوع نیز فرصتی برای ایران است که پاسخ‌دهنده اول در مورد بلایای منطقه باشد.

وی افزود: ایران از پتانسیل افزایش قدرت نرم در سراسر منطقه برخوردار است و این مسئله البته نیازمند تیم‌های پاسخ به مواقع اضطراری توانمند است.

سفیر اتریش گفت: برای مقابله هر چه بیشتر با حوادث طبیعی چون زلزله، مدیریت بحران حرف اول را می‌زند؛ در یکی از زلزله‌های ایران تیم‌های سوئیس، آلمان و اتریش با یکدیگر جهت کمک به حادثه‌دیدگان اقدام کردند و پس از آن این تجربه سبب شد بتوانند در حادثه‌ای در روسیه مؤثرتر واقع شوند و پس از آن همکاری‌هایی در قالب و چارچوب بین‌المللی آغاز شد تا پاسخ‌های مؤثرتری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر این شبکه مؤثر با همکاری 80 کشور در سراسر دنیا راه‌اندازی شده و شامل گروه مشورتی جست‌وجو و نجات است تا بتوانیم تاب‌آوری را نیز در مقابله با بلایای طبیعی بیشتر شاهد باشیم.

شولتز مطرح کرد: سازمان ملل پس از راه‌اندازی این شبکه گروه‌های مختلفی که تجربه کاری در این زمینه داشتند به ژنو دعوت کرد و در واقع اکنون ما یک ابزار بین‌المللی برای هماهنگی و پاسخ در بلایای طبیعی داریم و این ابزار مبنای کار ما در سراسر دنیا است.

وی به ضرورت توسعه قدرت نرم ایران در منطقه اشاره کرد و گفت:‌اتریش 500 سال است با ایران مشارکت داشته و بیش از 100 سال نیز از روابط رسمی دو کشور می‌گذرد؛ البته این مسئله با افت و خیزهای مختلفی مواجه بوده و امیدواریم در آینده این تعاملات ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار