مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای سیستان و بلوچستان؛

جابجایی بیش از یک میلیون و 700 هزار تن کالا از پایانه های مرزی و بندر چابهار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و 647 هزار و 252 تن کالا در هشت ماه نخست سال جاری از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه و بندر چابهار در این استان جابجا شده است.

جابجایی بیش از یک میلیون و 700 هزار تن کالا از پایانه های مرزی و بندر چابهارعلی خانقائی درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  گفت  : پایانه های مرزی میلک و میرجاوه از جایگاه ویژه ای در صادرات و واردات، ترانزیت کالا و نیز تردد مسافر برخوردارند به طوری که مجموع ترانزیت انجام شده این پایانه های مرزی در این مدت 431 هزار و 26 تن بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت واردات کالا به کشور از طریق این پایانه های مرزی 98 هزار و 363 تن و صادرات به کشورهای افغانستان و پاکستان بیش از یک میلیون و 76 هزار و 205 تن ثبت شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: 454 هزار و 169 نفر مسافر در هشت ماه نخست امسال از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه تردد نموده اند که رشد هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

خانقائی با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان منطقه راهبردی با موقعیت عالی جغرافیایی از ظرفیت های تجاری و اقتصادی خاصی برخودار است گفت: حجم ترانزیت کالای ورودی به بندر چابهار که از طریق مرز میلک خارج شده است 41 هزار و 658 تن کالا بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با چهار هزار و 721 تن، رشد 8 برابری را نشان می دهد.

خانقائی گفت: اعمال تخفیفات ویژه، اصلاح تعرفه های عوارض و هزینه های بندری در کنار کوتاه بودن مسیر سبب شده تا چابهار به یکی از مقرون به صرفه ترین بنادر جنوبی کشور در زمینه ترانزیت کالا تبدیل شود.

وی اظهار داشت: جابجایی کالا در هشت ماه نخست امسال در پایانه های مرزی میلک و میرجاوه و بندر چابهار توسط 67 هزار و 962 دستگاه کامیون انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل و جاده ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: میزان ترانزیت و صادرات و واردات در این مدت نشان دهنده ظرفیت و توانمندی بالای استان در توسعه تجارت با  کشورهای منطقه است.

خانقایی افزود: با توجه به توانمندی های بالای سیستان و بلوچستان در حوزه اقتصادی و موقعیت استراتژیک آن در محور شرق، برنامه ریزی و اهتمام دولت جهت ایجاد و تکمیل زیرساخت های لازم در کنار توسعه بندر چابهار، سبب رونق صنعت حمل و نقل در شرق و جنوب شرق کشور خواهد شد.

انتهای پیام/س

جابه جایی کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه

 

 

 

 

 

 
برچسب ها: راهداری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار