زنگ پژوهش در مدارس کردستان نواخته شد

زنگ پژوهش با شعار «پژوهش هدفمند و فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی» با حضور جمعی از مسوولان استانی در سنندج نواخته شد.

طالب محمدی در حاشیه برگزاری آئین زنگ پژوهش که در دبیرستان دخترانه شهیده رزاق‌طلب سنندج برگزار شد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت:پژوهش و تفکر جزو مأموریت‌ها و رسالت اصلی آموزش و پرورش است و اگر چالشی در این عرصه وجود داشته باشد در اثر کم‌کاری است.

وی با اشاره به اینکه هفته پژوهش از ۲۴ لغایت ۲۸ آذر ماه آغاز می‌شود و در این هفته برنامه‌های خاص این ایام طرح‌ریزی و اجرا خواهد شد، گفت: برنامه‌های امسال هفته پژوهش در استان کردستان با تأکید بر شعار «پژوهش هدفمند و فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی» برگزار می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه معرفی و تقدیر از پژوهشگران برگزیده استانی از جمله مراسمات گرامیداشت هفته پژوهش در کردستان است، تصریح کرد: تقدیر از معلمین پژوهشنده، معرفی و تقدیر از پایان‌نامه‌های برتر کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه آموزش و پرورش و تقدیر از دانشجو معلمین برتر تربیت معلم استان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش تقدیر از پژوهش‌سرا‌های برتر استان است، اضافه کرد: در سطح استان ۱۵ پژوهش‌سرا فعال هستند که در طی این هفته از دو پژوهش‌سرای برتر تقدیر به عمل خواهد آمد.

محمدی دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش در کردستان را شامل تقدیر از دو آموزش و پرورش برتر استان، برپایی نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی، اجرای طرح حامی که شامل حمایت از معلمان دارای تألیف، اثر و مقالات پژوهشی می‌شود و در نهایت تجلیل از چهره‌های فرهنگی، پژوهشی و فعال علمی صاحب‌نام در عرصه آموزش و پرورش خواهد بود.

وی با ذکر اینکه آموزش و پرورش در حوزه پژوهش پیش‌قراول است، گفت: این امر بدان خاطر است که بستر‌های پژوهشی از طریق آموزش پرورش فراهم می‌شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان در پایان با اشاره به اینکه میدان اثربخشی آموزش و پرورش به کل جامعه تعمیم داده می‌شود، خاطرنشان کرد: هرچند سایه کنکور بر سر آموزش و پرورش سنگینی می‌کند، اما تلاش خواهد شد تا در قالب سند تحول آموزش و پرورش با تمرکز بر تسهیل‌گری بتوان سمت و سوی آموزش و پرورش را در راستای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی کاربردی، هدایت کرد.

انتهای پیام/م

برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته پژوهش در کردستان

برچسب ها: پژوهش ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.