مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد:

سنجش بیش از 21 هزار نوآموز بدو ورود در استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از سنجش بیش از 21 هزار نوآموز بدو ورود سال 97 در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر احمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: سنجش نوآموزان بدو ورود سال 97 علی رغم پراکندگی جمعیت دانش آموزی استان در مناطق شهری و روستایی و عشایری با پوشش 100 درصدی، به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه در مجموع 21 هزار و 847 نوآموز در طرح سنجش سال جاری مورد ارزیابی قرار گرفته است، تصریح کرد: از این تعداد 3 هزار و 624 نفر به مرحله تخصصی ارجاع شده و 1 هزار و 797 نفر دیرآموز نیز به مدارس عادی هدایت شدند، 228 نفر نیز آموزش پذیر استثنایی تشخیص داده شده و جهت استفاده از خدمات ویژه، به مدارس استثنایی معرفی شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان سال 97 استان اردبیل، از 5 مردادماه در قالب 11 پایگاه اولیه و یک پایگاه تخصصی آغاز شده بود، علیرغم پراکندگی جمعیت دانش آموزی استان در مناطق شهری و روستایی و عشایری با پوشش 100 درصدی، به پایان رسید.

ناصری افزود: هدف از اجرای این طرح پیشگیری از بروز و تشدید بیماری های جسمانی و روانی و همچنین مهار عوامل مؤثر بر افت تحصیلی و نیز کیفیت بخشی آموزشی دانش آموزان می باشد.

وی در پایان تصریح کرد: جای دهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی کشور، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روان شناختی کودکان بدو ورود به دبستان، ارائه راهنمایی های بهداشتی، آموزشی و روانشناختی به والدین کودکان و بسط و توسعه عدالت آموزشی و رعایت حقوق شهروندی را از اهداف دیگر  این طرح می باشد.

انتهای پیام/ح

سنجش 100درصدی نوآموزان بدو ورود در اردبیل

 

برچسب ها: سنجش ، نوآموزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.