سرکوب گسترده اعتراضات مردمی در بحرین در آستانه سالگرد عید شهدا

نیرو‌های امنیتی رژیم آل خلیفه در آستانه عید شهدای بحرین، با سرکوب اعتراضات مردمی، ده‌ها تن را بازداشت کردند.

سرکوب گسترده شهروندان بحرینی در آستانه سالگرد عید شهدابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه العالم، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه تظاهرات مردمی را در مناطق مختلف بحرین سرکوب کردند. این تظاهرات به نشانه آمادگی برای برگزاری سالگرد عید شهدا برگزار شد، مراسمی که قرار است فردا (یکشنبه) برگزار شود. نیروهای امنیتی 25 شهروند بحرینی را بازداشت کردند. همزمان دادگاه استیناف بحرین حکم ده سال زندان برای دو شهروند و حکم سه سال زندان را برای شش شهروند دیگر بحرینی در ارتباط با فعالیت های سیاسی تایید کرد.

گزارشگر العالم با پخش تصاویری از حملات مسلحانه نیروهای امنیتی بحرین به معترضان گفت: سالگرد احیای عید شهدا در بحرین با چنین حملاتی آغاز شده است. در مناطق مختلف بحرین صدای تیراندازی شنیده می شود. معترضان بحرینی همزمان برضد عادی سازی روابط با دشمن اشغالگر اسرائیلی شعار می دهند. نیروهای امنیتی بحرین در پی اعتراضات مردمی، به ده ها خانه و محله در مناطق مختلف بحرین حمله و بیش از 25 شهروند را بازداشت کردند. نیروهای امنیتی بحرین در حملات خود به برخی مناطق، از نیروهای موسوم به «شبه نظامیان مدنی» (نیروهای غیر نظامی مسلح) وابسته به رژیم حاکم بر بحرین استفاده کردند. این شبه نظامیان 12 جوان بحرینی را بازداشت کردند. بازداشت شدگان برای بازجویی به ساختمان اداره تحقیقات جنایی منتقل شدند. این در حالی است که علت بازداشت این افراد اعلام نشده است. همزمان دادگاه استیناف بحرین علاوه بر تایید احکام زندان برای هشت شهروند بحرینی در ارتباط با فعالیت های سیاسی، از آنها سلب تابعیت کرد. در همین حال کمیته حمایت از روزنامه نگاران از بازداشت دست کم شش روزنامه نگار در زندان های بحرین خبر داد.

از سوی دیگر، مرکز بین المللی حقوق و آزادی ها از دولت بحرین خواست با رفع اتهامات نبیل رجب، حقوقدان بحرینی، او را آزاد کند. این مرکز اعلام کرد در حالی که تلاش های بین المللی برای توقف تجاوز به یمن ادامه دارد، پذیرفتنی نیست که دولت بحرین نبیل رجب را به علت اعتراض به این تجاوز 5 سال زندان کند؛ اعتراضی که حق هر شهروندی است و قانون از این حق حمایت می کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار