مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه

مطالبات همکاران فرهنگی استان پرداخت می شود

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : با کمک هیات دولت تمامی مطالبات همکاران فرهنگی استان از سال ۸۹ تا پایان سال ۹۶ بزودی پرداخت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت : مطالبات همکاران فرهنگی در استان کرمانشاه از آموزش و پرورش به بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی گفت : این مبلغ حدود یک ماه پیش و در رایزنی‌های فراوانی که با دولت و شخص آقای نوبخت انجام شد تخصیص یافت و تا کمتر از ۲ هفته آینده به حساب اداره کل آموزش و پرورش استان واریز می‌شود.

یزدان پناه تصریح کرد: این اقدام حرکتی بزرگ و تاریخی در آموزش و پرورش استان کرمانشاه محسوب می‌شود و فرهنگیان به زودی و پس از واریز این مبلغ مطالبات خود را به صورت کامل دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه خبر خوب دیگری نیز داشت و افزود: با رایزنی فراوانی که با وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان امور اداری - استخدامی کشور داشتیم موفق شدیم مجوز استخدام ۳۴۸ نفر از همکارانی که در مقطع پیش دبستانی و همچنین نهضت سوادآموزی فعالیت داشتند را کسب کنیم.

وی ادامه داد: این افراد که ۲۰۰ نفر آن‌ها در نهضت سوادآموزی و ۱۴۸ نفر نیز در پیش دبستانی فعالیت می‌کنند رسما از اول فروردین ۹۸ به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

یزدان پناه همچنین از معاف شدن کرمانشاه از حذف پست‌های معاونت مدارس به دلیل شرایط زلزله خبر داد و گفت: در حالی که طرح کاهش چشمگیر پست سازمانی معاونت مدارس در تمام کشور اجرا شد، اما کرمانشاه به خاطر شرایطی که زلزله به آن تحمیل کرد از این قاعده مستثنی و ۲ هزار و ۱۳۲ نفری که در این پست مغشول به کار هستند سرجای خود ماندند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه همچنین گریزی نیز به وضعیت دانش آموزان مناطق زلزله زده استان زد و گفت: سال گذشته و پس از وقوع آن زلزله مهیب، ۸۵ میلیارد ریال بسته آموزشی برای دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در نقاط زلزله زده تهیه و در اختیارشان قرار گرفت.

وی افزود: همچنین در آن زمان یک هزار و ۳۵۷ عدد تبلت نیز در اختیار دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی مناطق زلزله زده قرار گرفت تا هم به تحصیل خود ادامه دهند و هم بهتر بتوانند برای کنکور آماده شوند.

یزدان پناه تهیه ۵۶ هزار بسته آموزشی در ۱۳ آبان امسال برای دانش آموزان زلزله زده به ارزش ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را از دیگر اقدام‌های صورت گرفته عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش، به پائین بودن سرانه مدارس غیردولتی در استان اشاره کرد و گفت: در حالی که ۱۲.۸ درصد کل مدارس کشور غیردولتی هستند این رقم در استان کرمانشاه به ۵.۳ می‌رسد که البته نسبت به سال قبل که ۴.۲ درصد بوده رشد نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، در ابتدای سال تحصیلی جاری ۱۸ مدرسه غیرانتفاعی به مدارس استان اضافه شد، ضمن اینکه موفق شدیم ۲۰ مرکز پیش دبستانی و ۱۰۰ آموزشگاه علمی آزاد و زبان‌های خارجی را نیز تاسیس کنیم.

یزدان پناه همچنین از گرایش بالای دانش اموزان کشور و استان به رشته تجربی خبر داد و گفت: در کل کشور ۵۸ درصد و در استان کرمانشاه ۴۸ درصد دانش آموزان زمان انتخاب رشته، تجربی را انتخاب می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه خاطرنشان کرد: البته این رقم در استان طی سال گذشته بیشتر بود که در مهرماه امسال چند درصدی توانستیم این گرایش را کاهش و به سایر رشته‌ها از جمله ریاضی هدایت کنیم.

وی در پایان از اجرای طرح رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: این طرح حتی اگر از ابتدای سال ۹۸ به صورت نیمه تمام نیز اجرا شود در افزایش حقوق معلمان تاثیرگذار خواهد بود .

 

 

انتهای پیام/د

مجوز استخدام ۳۴۸ نفر از همکارانی که در مقطع پیش دبستانی و همچنین نهضت سوادآموزی فعالیت دارند کسب شد

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی مردانی
۱۷:۳۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
اقای یزدان پناه به جای دو هفته دو ماه گذشت وپرداخت نشد
آخرین اخبار