در دهه فجر امسال؛

بهره برداری از بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شیراز

تقاطع سه سطحی مطهری - امیرکبیر - رحمت با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان تا دهه مبارک فجر در شیراز افتتاح می شود.

بهره برداری از بزرگترین تقاطع غیرهمسطح شیراز تا دهه فجربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کریم شکوهیان رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز گفت: ساخت تقاطع سه سطحی مطهری - امیرکبیر - رحمت از سال ۹۴ آغاز شد و تا پایان سال ۹۶ حدود ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت تا آذر ۹۷ میزان پیشرفت فیزیکی این طرح به ۸۵ درصد افزایش یافته است، افزود: بیش از ۱۰۰ کارگر در ۱۰ نقطه پل مشغول فعالیت هستند.

شکوهیان ادامه داد: در این طرح از ۶۰۰ تن کابل برای اجرای عرشه‌های تقاطع و ۷ هزار تن میلگرد استفاده شده و حجم عملیات بتن ریزی آن ۶۸ هزار متر مکعب است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود این طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان تا دهه مبارک فجر به اتمام برسد.

شکوهیان با بیان اینکه افتتاح تقاطع سه سطحی مطهری - امیرکبیر - رحمت ، گره‌گشای ترافیک ورودی جنوب غربی شیراز از محور امیرکبیر خواهد بود، بیان کرد: طراحی و اجرای پل به گونه‌ای بود که حتی یک روز هم خیابان امیرکبیر مسدود نشد و تردد خودرو‌های عبوری در آن جریان داشت.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: این طرح با هدف تکمیل یکی از شریان‌های اصلی درون شهری شیراز، روان سازی ترافیک، افزایش ایمنی تردد در کمربندی و کاهش زمان سفر‌های درون شهری در حال انجام است.
انتهای پیام/م

پیشرفت ۸۵ درصدی  تقاطع سه سطحی مطهری - امیرکبیر - رحمت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار