برترین‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال؛

علیپور و قطبی، بهترین بازیکن و سرمربی/ فولاد خوزستان، برترین تیم

در هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال ایران علی علیپور، افشین قطبی و فولاد خوزستان عناوین برترین بازیکن، سرمربی و تیم را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پایانی نیم فصل نخست رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با قطعی شدن صدرنشینی سپاهان در دور رفت به دلیل تساوی خارج از خانه مقابل استقلال خوزستان قعرنشین، هم امتیازی پرسپولیس با ۲ تیم صدرجدولی پس از برتری مقابل پارس جنوبی جم و قرار گرفتن در رتبه سوم نیم فصل با وجود کسب بیش ترین امتیاز در بازی های خانگی، رقم خوردن بهترین برد استقلال از ابتدای حضور وینفرد شفر روی نیمکت آبی ها مقابل سپیدرود و ثبت دومین شکست با اختلاف پنج گل شاگردان علی کریمی در بازی های خانگی دور رفت، ثبت نخستین شکست خانگی فصل تراکتورسازی در اولین روز سرمربیگری افشین قطبی در فولاد خوزستان، جدایی مجید جلالی از پیکان به دنبال رقم خوردن ششمین شکست متوالی خودروسازان در روز تحقق نخستین پیروزی خارج از خانه نساجی در تاریخ لیگ برتر، انتقام گیری صنعت نفت از سایپا و جبران شکست در یک چهارم نهایی جام حذفی با تداوم ناکامی شاگردان علی دایی در کسب برد برای هشتمین بازی متوالی، ادامه یافتن تیره روزی های ذوب آهن با علیرضا منصوریان در یازدهمین بازی بدون برد این تیم با وجود پاره کردن نوار پیروزی های متمادی نفت مسجد سلیمان و در نهایت متوقف شدن پدیده در تقابل با ماشین سازی و رضا مهاجری(سرمربی فصل گذشته مشهدی ها) به اتمام رسید.
 
در کل پنج تیم استقلال تهران، نساجی، پرسپولیس، فولاد، صنعت نفت در این هفته حریفانشان را شکست دادند و ۳ بازی هم با تساوی تمام شد.

در زیر نتایج و برترین های این هفته را با هم مرور می کنیم.

پیکان تهران۰- نساجی مازندران۱: سجاد آشوری

سپیدرود رشت۰- استقلال تهران۵: فرشید باقری(۲گل) جابر انصاری، علیرضا عزتی( گل به خودی) و رضا آذری

پدیده مشهد۲- ماشین سازی تبریز۲: امین قاسمی نژاد و حسین مهربان برای پدیده- پیمان بابایی و محمد حسین کنعانی زادگان برای ماشین سازی

ذوب آهن اصفهان۰- نفت مسجد سلیمان۰

پرسپولیس تهران۳- پارس جنوبی جم۱: علی علیپور(۲گل) و امید عالیشاه برای پرسپولیس- روح الله سیف اللهی برای پارس جنوبی

تراکتورسازی تبریز۱- فولاد خوزستان۲: علیرضا نقی زاده برای تراکتور- رضا میرزایی و لوسیانو پریرا برای فولاد

صنعت نفت آبادان۲- سایپا تهران۱: میلاد جهانی و محمدرضا غبیشاوی برای صنعت نفت- معین عباسیان برای سایپا

استقلال خوزستان۱- سپاهان اصفهان۱: میثم کریمی برای استقلال خوزستان و ساسان انصاری برای سپاهان
 
استقلال تهران ۰- پدیده مشهد۰( این بازی معوقه از هفته دوازدهم بود اما با توجه به اینکه پس از بازی های استقلال و پدیده در هفته پانزدهم برگزار شد آخرین بازی این تیم ها در نیم فصل نخست لقب گرفت)

تعداد گل: ۲۲ گل

میانگین: ۲/۷۵ گل در هر بازی

پر گل ترین بازی: سپیدرود۰- استقلال تهران۵(۵ گل)

کم گل ترین بازی: ذوب آهن۰- نفت مسجد سلیمان۰(بدون گل)
 

برترین بازیکن: علی علیپور(پرسپولیس)

علیپور و قطبی، بهترین بازیکن و سرمربی/ استقلال تهران، برترین تیم

آقای گل فصل گذشته لیگ برتر پس از قرار گرفتن در فهرست ۳۵ نفره تیم ملی فوتبال ایران برای جام ملتهای آسیا در دیدار با پارس جنوبی روزی رویایی را سپری کرد و با وجود به ثمر رساندن ۲ گل فرصت هت تریک کردن مقابل شاگردان مهدی تارتار و قرار دادن تیمش در رتبه دوم نیم فصل را هم داشت که اشتباه رضا کرمانشاهی در اعلام خطا علیپور مانع این امر شد.

هرچند حضور مهاجم جوان و گلزن پرسپولیس در فهرست نهایی کارلوس کی روش بسیار دور از ذهن به نظر می رسد اما با نمایشی که او در دیدار با پارس جنوبی داشت و رسیدن به ۲ قدمی صدرجدول گلزنان، این امید در دل هواداران نیمه سرخ پایتخت ایجاد شد که آقای گل لیگ برتر کشورمان برای چهارمین فصل متوالی از تیم برانکو ایوانکوویچ معرفی می شود.

به همین دلیل علی علیپور به عنوان برترین بازیکن هفته پانزدهم لیگ انتخاب می شود اما نباید از کنار نام فرشید باقری هم که به عنوان یک هافبک دفاعی با به ثمر رساندن ۲ گل، در برتری قاطعانه تیمش مقابل سپیدرود نقشی تاثیرگذار ایفا کرد بی تفاوت گذشت.


برترین سرمربی: افشین قطبی(فولاد)

علیپور و قطبی، بهترین بازیکن و سرمربی/ استقلال تهران، برترین تیم

حدود هشت سال پس از حذف تلخ تیم ملی فوتبال ایران از جام ملتهای آسیا به دنبال شکست یک بر صفر از کره جنوبی و روزی که یون بیت گارام تک گل حریف را به ثمر رساند بار دیگر پای افشین قطبی، سرمربی آن زمان تیم ملی به فوتبال ایران باز شد و او باید فولاد خوزستان را در یکی از سخت ترین بازی های فصل خود در مقابل بیش از ۷۰ هزار هوادار تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز هدایت می کرد.

قطبی که در این سال ها با هدایت تیم هایی چون شیمیزو اس پالس ژاپن، بوریرام یونایتد تایلند و شیجیاژوانگ اور برایت چین روزهای چندان موفقی را سپری نکرده بود در بازی با پرشورهای دیار آریایی ثابت کرد همچنان دل شیر دارد و می تواند تیم به نسبت جوان فولاد را حتی مقابل تراکتوری که در طول نیم فصل اول حتی یک شکست خانگی را متحمل نشده و بیشتر از یک گل در ورزشگاه یادگار امام دریافت نکرده بود برنده از زمین خارج کند.

از طرفی شاگردان امپراتور فوتبال ایران(لقب افشین قطبی) با برتری مقابل تراکتورسازی جهشی چهار پله ای در جدول لیگ داشته و از رتبه یازدهم به هفتم رسیدند تا در نیمه بالایی جدول دور رفت قرار بگیرند.
به همین دلیل افشین قطبی به عنوان برترین سرمربی هفته پانزدهم لیگ برتر انتخاب می شود.


برترین دروازه بان: فرناندو ده خسوس(ماشین سازی)

علیپور و قطبی، بهترین بازیکن و سرمربی/ استقلال تهران، برترین تیم

هرچند ماشین سازی با ثبت ۱۱ تساوی از این لحاظ رکورددار نیم فصل نخست لیگ برتر لقب گرفت اما رضا مهاجری باید تساوی ارزشمند خارج از خانه مقابل تیم سابقش را مدیون عملکرد بی نظیر فرناندو ده خسوس در بازی با پدیده باشد.

این دروازه بان برزیلی با سوپرسیو های استثنایی و خروج های مطمئن های خود سبب شد ضربات شاگردان یحیی گل محمدی بیش از ۲ بار به تور دروازه ماشین سازی نرسد در غیر این صورت شاید حالا پدیده دور رفت لیگ برتر با کسب قهرمانی نیم فصل شگفتی سازی اش را تکمیل می کرد.
به همین دلیل ده خسوس به عنوان برترین دروازه بان هفته پانزدهم انتخاب می شود.
 
 

برترین تیم: فولاد خوزستان

 
علیپور و قطبی، بهترین بازیکن و سرمربی/ فولد خوزستان، برترین تیم
 
شاگردان افشین قطبی در هفته پانزدهم لیگ برتر کاری کردند کارستان و در روزی که بیش از ۷۰ هزار هوادار تراکتورسازی به ورزشگاه یادگار امام آمده بودند میهمان پرستاره و مدعی خود را شکست دادند تا ضمن دور نگه داشتن شاگردان محمد تقوی از کورس تیم های صدرجدولی خود را به نیمه بالایی جدول برسانند. به همین دلیل فولاد خوزستان به عنوان برترین تیم هفته پانزدهم انتخاب می شود‌.

برترین بازی: پدیده- ماشین سازی

علیپور و قطبی، بهترین بازیکن و سرمربی/ استقلال تهران، برترین تیم

پدیده برای قطعی کردن صدرنشینی اش در پایان نیم فصل نخست لیگ برتر به ۳ امتیاز دیدار با ماشین سازی نیاز مبرمی داشت اما در سوی مقابل رضا مهاجری هم با شناخت کامل از توانایی های تیم سابق خود ماشین سازان تبریزی را به ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد آورده بود. به همین دلیل ۲ تیم در هر دو نیمه این بازی جذاب و مهیج فوتبال روان و تماساگر پسندی ارائه کردند و در نهایت زیباترین بازی هفته را هم رقم زدند.

البته این دیدار جذاب از لحاظ داوری و حرکات محمد حسین کنعانی زادگان، مدافع ملی پوش تیم تبریزی هم نکات تاریکی داشت.

اتفاق های هفته

علیپور و قطبی، بهترین بازیکن و سرمربی/ استقلال تهران، برترین تیم

بازگشت پیروزمندانه افشین قطبی به فوتبال ایران
تاثیرگذاری اشتباهات داوری در سه بازی حساس این هفته
کری خوانی بین بازیکنان استقلال با پرسپولیس و اعتراض آنها به تبعیض های داوری و مالی که علیه سان انجام می شود

برترین گلزنان لیگ برتر در پایان نیم فصل اول

علیپور و قطبی، بهترین بازیکن و سرمربی/ استقلال تهران، برترین تیم
۹گل
کی‌ روش استنلی سوارز (سپاهان)
۸ گل
آنتونی استوکس (تراکتورسازی)
۷ گل
علی علیپور (پرسپولیس)
۶ گل
امین قاسمی نژاد (پدیده) و لوسیانو پریرا (فولاد)
۵ گل
وحید خشتان (استقلال خوزستان) یونس شاکری (پدیده) عیسی آل کثیر (پیکان)

برترین پاسور گل های لیگ برتر در پایان نیم فصل

۶ پاس گل
امید عالیشاه (پرسپولیس)
۵ پاس گل
محمد قاسمی نژاد (پدیده) محمد کریمی (سپاهان)
۴ پاس گل
مهدی مومنی (پیکان) احسان حاج‌صفی (تراکتورسازی)
مهرداد محمدی و سعید آقایی (سپاهان) حسن بیت سعید (فولاد)
بیشتر بخوانید:برترین‌های نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار