فعالیت ۵۵۰ مراقب سلامت در مدارس گیلان

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گیلان از فعالیت ۵۵۰ مراقب سلامت در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، وحید افروز، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: برای پیشگیری از شیوع شپش سر در مدارس استان ۵۵۰ نفر مراقب سلامت مشغول فعالیت هستند و دانش‌آموزان مبتلا به شپش را از مدارس به مراکز درمانی معرفی می‌کنند.

وی با بیان اینکه روند درمان شامل ویزیت و دریافت دارو رایگان است، افزود: مدارس روستایی تحت پوشش بهورزان مراکز بهداشتی هستند که به صورت هفتگی به فراخور شرح وظایف، بهداشت مدارس روستایی را کنترل و رصد می‌کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: برای پیشگیری از شپش سر در مدارس، ۲۵۰ نفر مراقب سلامت داریم که کلیه مدارس ابتدایی دولتی و ۳۰۰ نفر هم مراقب سلامت در مدارس غیر دولتی استان را پوشش می‌دهند.

افروز با بیان اینکه مراقبان سلامت و بهورزان علاوه بر غربالگری و بیماریابی، آموزش به دانش‌آموزان، والدین آن‌ها و معلمان را به عهده دارند، گفت: امسال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای معلمان و مدیران مدارسی که کارشناس بهداشت ندارند یا در حوزه مراکز و خانه‌های بهداشت نیستند، دوره ضمن خدمت با رویکرد آموزشی تعریف کردیم تا ضمن ارتقای علمی در این زمینه بتوانند موارد آلوده در مدارس را شناسایی کرده و برای درمان به مراکز درمانی دولتی معرفی کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای خانواده باید روند درمانی را به طور همزمان با هم طی کنند، بیان کرد: به عنوان کارشناس بهداشت از والدین تقاضا دارم که وقتی آلودگی دانش‌آموز محرز می‌شود همکاری لازم را با مدرسه و مراقبان سلامت داشته باشند، زیرا اگر درمان را طبق توصیه‌های کارشناسان درمان انجام دهند، این انگل به راحتی ریشه کن می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه در مدارس استان در هر فصل از سال در گروه سنی ۶ تا ۱۶ سال، احتمال ۲ درصد آلودگی به شپش سر وجود دارد، افزود: این آلودگی ارتباطی به مناطق زندگی ندارد و حتی در کشور‌هایی مثل کانادا شایع است و جزء بیماری‌های خطرناک نیست و تحت هر شرایطی شیوع می‌یابد و البته با دقت در شیوه درمان، به سادگی درمان می‌شود.

انتهای پیام/ع

درمان رایگان دانش‌آموزان مبتلا به شپش در مدارس گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.