سیستم ترافیک افغانستان الکترونیک می شود

وزارتخانه های امور داخله/ کشور و مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان، تفاهمنامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن سیستم ترافیک در این کشور الکترونیک می‌شود.

سیستم ترافیک افغانستان الکترونیک می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارتخانه های امور داخله/ کشور و مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان، تفاهمنامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن سیستم ترافیک در این کشور الکترونیک می‌شود.

این تفاهمنامه امروز یکشنبه (25 قوس/ آذر) طی نشستی در کابل بین ویس احمد برمک وزیر امور داخله/ کشور و شهزاد آریوبی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی به امضا رسید.

برمک گفت که بر اساس این تفاهمنامه، سیستم ترافیک در سراسر این کشور الکترونیکی شده و زمینه کاهش جرایم و تخطی‌های ترافیکی مساعد شده و ازعبور و مرور وسایط بدون جواز در سطح شهر تاحدی زیادی جلوگیری خواهد شد.

وی افزود که این سیستم همزمان با گمرکات نیز به شکل آنلاین وصل شده و معلومات دو جانبه گمرکات و ترافیک به اشتراک گذاشته می شود و در صورت بروز تخطی‌های ترافیکی از سوی صاحبان وسایط زمینه رد گیری و تعقیب آنها مساعد می گردد.

همچنین وی نصب دوربین های امنیتی در سطح شهرها را از برنامه‌های دیگری این وزارتخانه خوانده که در جریان ماه‌های پیشرو روی دست گرفته خواهد شد.

به گفته وی، هم اکنون تنها 35 درصد از نواحی شهر کابل زیر پوشش دوربین های امنیتی است و این برنامه در جریان ماه‌های آینده در تمام نواحی این شهر و سایر ولایات توسعه خواهد یافت.

شهزاد آریوبی، وزیر مخابرات نیز الکترونیک شدن سیستم ترافیک را برنامه‌ای خواند که چهار ماه زمان در برگرفته و تمام وسایل فنی آن از سوی وزارت مخابرات تهیه خواهد شد.

قابل ذکر است که در جریان سال‌های گذشته سیستم‌های اداری در بسیاری از ارگان‌های دولت افغانستان الکترونیکی شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.