توصیه جالب استاد فاطمی‌نیا به افراد حاضرجواب +فیلم

استاد فاطمی‌نیا افراد را به پرهیز از حاضرجوابی و بحث‌وجدل دور از منطق با یکیدیگر توصیه می‌کنند.

توصیه جالب استاد فاطمی‌نیا به افراد حاضر جواب+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بزرگان دین و مذهب و همچنین اساتید اخلاق و عرفان حقیقی به تأسی از اهل‌بیت علیهم‌السلام همواره افراد را به حفظ آرامش و پرهیزاز خشم و خشونت توصیه کرده‌اند.

در آیات و روایات اسلامی احادیث فراوانی درباره سفارش و نصیحت افراد به پرهیز از بحث و جدل با افراد بی‌منطق و کسانی که با به راه انداختن بحث‌، در جهت ایجاد تنش و تضعیف روحیه سایرین تلاش می‌کنند، نقل شده است.

حاضرجواب بودن برخی از افراد در همه مراودات و ارتباطاتی که با دیگران دارند، گاهی به افزایش کدورت‌ها و دامن‌گیر شدن اختلافات کوچک و قابل حل و شکل‌گیری دلخوری‌ها منجر می‌شود.

به گفته سیدعبدالله فاطمی‌نیا استاد اخلاق و مباحث مذهبی و کارشناس مسائل دینی، افراد حاضرجواب در وهله نخست خود را با مشکل مواجه می‌کنند و از طرف دیگر این خصیصه رفتاری ناپسند رابطه فرد حاضرجواب با سایرین را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و اشخاص به مرور زمان محبوبیت جمعی خود را از دست می‌دهند.

این استاد اخلاق معتقد است افراد حاضرجواب خود را از خیر محروم می‌کنند و در نگاه سایرین نیز جایگاه خوبی ندارند. بهتر است همه افراد پیش از پاسخ دادن به حرف طرف مقابل خود، کمی بیاندیشند و با تأمل و طمأنینه با طرف مقابل خود گفتگو و تبادل نظر کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مذهب ، جالبترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۵:۰۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۹
احسنت عالی بود