تمامی راه‌های شریانی کشور به دوربین‌های جدید ثبت تخلف مجهز می‌شوند

بذرافشان گفت: 2 هزار دستگاه دوربین جدید ثبت سرعت و تردد خودرو در تمامی راه‌های شریانی کشور نصب می‌شوند.

تمامی راه‌های شریانی کشور به دوربین‌های جدید ثبت تخلف مجهز می‌شوندبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین بذر افشان در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی سامانه‌ها و تجهیز دوربین‌های جاده‌ای کشور گفت: نصب 2 هزار دوربین جاده‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و در فاز اول توانستیم 1872 دوربین را در راه های شریانی کشور نصب کنیم و تا اوایل سال آینده نصب این تعداد دوربین به پایان می‌رسد.

وی افزود: در فازهای بعدی 2 هزار دوربین  به این 1872 دوربین اضافه خواهد شد.

بذرافشان با بیان اینکه این پروژه‌ها به صورت بی او تی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به اجرا می‌رسد افزود: در این فاز خدمات دیگر علاوه بر ثبت تخلف از جمله تردد و سرعت اتومبیل‌ها  در جاده ها شناسایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران با بیان اینکه هوشمندسازی ‌جاده‌ها از سیاست‌ها‌ی اصلی کشور به شمار می‌رود گفت: شرکت‌های دانش بنیان داخلی توان اجرایی پروژه‌های هوشمندسازی جاده‌های کشور را دارند و برخی از تجهیزات مرتبط با پروژه‌ها در داخل کشور تامین می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر گذاری تحریم‌ها در ساخت و تجهیز قطعات این دوربین‌ها گفت: در فاز اول تجهیز این دوربین‌ها مشکلاتی نداشتیم اما برای اجرای فاز دوم نصب این دوربین‌های جاده‌ای مشکلاتی ایجاد می‌شود.

بذر افشان بیان کرد: برخی از این دوربین‌ها از کشورهای اروپایی و چین وارد ‌می‌شود بنابراین در بخش اروپایی با مشکلاتی روبرو خواهیم بود.

وی گفت: تا کنون با 20 شرکت دانش بنیان داخلی پروژه‌های خود را تعریف و تقویت کرده‌ایم و برخی از قطعات نرم افزاری آنها توسط متخصصان داخلی اجرا شده است.

بذرافشان  با بیان اینکه شرکت‌های  دانش بنیان هیچ ارز نیمایی دریافت نمی‌کنند گفت: تا کنون محصولات این شرکت‌ها جزو پروژه‌های کالاهای اساسی محسوب نشده اند بنابراین ما هیچ ارز نیمایی دریافت نکرده‌ایم.

 بذر افشان با بیان اینکه در تمامی شریان‌های اصلی کشور دوربین‌های ثبت تخلف و سرعت نصب خواهند کرد گفت: در 34 هزار کیلومتر راه شریانی دوربین‌های جاده‌ای نصب شده و طبق یک قرارداد 7 ساله اطلاعات دوربین‌ها به صورت کامل در اختیارو وزارت راه و شهرسازی و پلیس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار