توجه به امرنماز تاکید دولت

استاندار لرستان، گفت: یکی از تاکیدات دولت توجه به حوزه نماز است و مدیرانی هم که در این دولت مشغول به فعالیت می‌شوند کمتر از دیگران به این موضوع اهمیت نمی‌دهند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید موسی خادمی استاندار لرستان با بیان اینکه نماز یک عامل اصلی اولیه و یک عامل ایجادی دارد که آن هم باور داشتن و باورمند شدن است، اظهار داشت: دولت به معنای عام در این رابطه باید کمک کند، اما یک عامل اولیه و باور در امر نماز باید در انسان ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه انسان باید این آزادی فکر را داشته باشد و به این باور برسد، گفت:، اما وظیفه دولت اسلامی و حکومت اسلامی این بوده که عوامل زمینه ساز و تسهیل گر را برای برقراری امر نماز فراهم کند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه دولت باید تسهیل گری کند، عنوان کرد: کسی بخواهد این واجب الهی را انجام دهد، به دلیل باور اولیه‌ای که دارد کارش را انجام می‌دهد، اما ما به عنوان دولت باید تسهیل گر باشیم که این امر به بهترین و اثر گذارترین وجه انجام گیرد.

خادمی با بیان اینکه باید تلاش کنیم، در این راستا مردم را باید فعال کنیم و جریان‌های مردمی فعال شوند چرا که ادارات بخشی از موضوع هستند، گفت: در امر نماز از جوانان و نوجوانان باید شروع کنیم، کار‌های فرهنگی را انجام دهیم، مساجد و نحوه برپایی نماز‌ها در آن‌ها رصد کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید کمک کنیم که این جریان در جامعه شکل بگیرد، تصریح کرد: تاکید و محور قرار دادن ادارات در امر نماز خوب است، اما همه کار نیست، برخی از کارمندان به بهانه نماز بیش از یک ساعت ارباب رجوع را معطل می‌کنند و این در حالیست که زمان کافی برای این امر ۲۰ دقیقه بوده و باید دقت شود که وظیفه اصلی در ادارات خدمت به مردم است.

استاندار لرستان: افزود: تجهیز نمازخانه ها، تشویق افراد، ایجاد فرصت برای افراد و تسهیل گری جزء کار اصلی ما در ادارات است.

خادمی، بیان داشت: باید روش کار تقویت شود و در ارزیابی‌های ملی و استانی جایگاه خوبی را در امر نماز کسب کنیم، چرا که لرستان شایسته چنین جایگاهی هست، ما در لرستان کارمان آسان‌تر از دیگران است چرا که مردم این استان باورهایشان عمیق از جا‌های دیگر است، اعتقادات دینی مردم قوی‌تر است و استانی ولایتمدار و تمام شیعه بوده و کار ما راحت‌تر است، اما نباید کم بگذاریم و باید تلاش کنیم که جایگاه مناسبی در ارزیابی‌های صورت گرفته در حوزه نماز در بین استان‌ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کمک به مساجد، در راستای اقامه نماز و تسهیل گری در این حوزه است، گفت: همچنین کمک‌هایی که نهاد‌های فرهنگی می‌کنیم بخش عمده‌ای از آن در همین رابطه است.

استاندار لرستان با بیان اینکه یکی از تاکیدات دولت توجه به حوزه نماز است، گفت: به طور حتم مدیرانی هم که در این دولت مشغول به فعالیت می‌شوند کمتر از دیگران به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و کمتر از دیگران به این موضوع نمی‌پردازند.

خادمی، بیان داشت: وزارت کشور و معاون ایشان به طور جدی حوزه نماز را پیگیری می‌کنند، البته همیشه می‌شود بیشتر و بهتر از این کار کرد و به هیچ وجه نباید به آنچه که وجود دارد راضی باشیم.

انتهای پیام/م

توجه به امرنماز تاکید دولت است

برچسب ها: احکام شرعی ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.