متحدان نزدیک ترزا مِی در پی برگزاری همه‌پرسی دوم برکسیت

ساندی تایمز در گزارشی نوشت متحدان نزدیک نخست‌وزیر انگلیس در حزب کارگر بدون اطلاع وی، در پی ایجاد ائتلافی به منظور برگزاری همه‌پرسی دیگری برای برکسیت هستند.

متحدان نزدیک ترزا مِی در پی برگزاری همه‌پرسی دوم برکسیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» در گزارشی نوشت متحدان نزدیک ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس در حزب محافظه‌کار کارگر بدون اطلاع وی، در پی ایجاد ائتلافی به منظور برگزاری همه‌پرسی دیگری برای برکسیت –خروج انگلیس از اتحادیه اروپا– هستند. بر اساس این گزارش، معاون امور کابینه دولت انگلیس روز پنج شنبه، گفتگوهایی را با اعضای حزب کارگر داشته و در تلاش است تا ائتلافی به منظور برگزاری یک همه پرسی دیگر ایجاد کند.

در ادامه این گزارش آمده است همزمان، گاوین بارول، رئیس دفتر نخست وزیر انگلیس، اعلام کرده برگزای دومین همه‌پرسی دوم برکسیت تنها راه رو به جلو در این زمینه است.

یکی از اعضای ارشد حزب کارگر در این باره به ساندی تایمز گفت بارول و لیدینگتون در تلاش ها برای برگزاری همه پرسی دوم برکسیت با یکدیگر همکاری می کنند.

در ادامه این گزارش آمده است لیدینگتون و حامیانش قصد دارند دو گزینه را در این همه پرسی به رأی بگذارند: خروج از اتحادیه اروپا با قبول توافق صورت گرفته میان ترزا مِی و بروکسل؛ یا خروج از اتحادیه اروپا بدون دستیابی به توافقی با این اتحادیه. اگرچه، به نظر می رسد مجلس عوام انگلیس با ایجاد تغییراتی در قانون همه پرسی پیشنهادی لیدینگتون و حامیانش، گزینه سومی را به آن بیفزاید؛ باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است فیلیپ هموند، رئیس خزانه ملکه انگلیس، امبر راد، وزیر کار و بازنشستگی، دیوید گاوک، رئیس دیوان عالی انگلیس، گرک کلارک، وزیر تجارت، انرژی و راهبردهای صنعتی، کارن بردلی، وزیر امور ایرلند شمالی و دیوید ماندل، وزیر امور اسکاتلند، نیز از حامیان برگزاری همه پرسی دوم برکسیت هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار