وزیر خارجه پاکستان:

برخی عناصر دوست ندارند روابط خوب تهران - اسلام آباد را ببینند

وزیر امور خارجه پاکستان گفت:برخی عناصر وجود دارند که دوست ندارند، روابط خوب و قابل پیشرفت ایران و پاکستان را ببینند.

برخی عناصر دوست ندارند روابط خوب تهران - اسلام آباد را ببینندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  شاه محمود قریشی در نشست خبری خود با رسانه‌ها در محل وزارت خارجه پاکستان، در پاسخ به پرسشی با موضوع اینکه مرز‌های دو کشور از سوی سران عالیرتبه تهران و اسلام آباد مرز‌های دوستی و آرامش و ثبات خوانده شده و آیا اینکه عامل سوم برای تنش زایی روابط دو کشور برنامه ریزی نمی‌کند، گفت: ما نمی‌توانیم عناصری را که تمایلی ندارند تا مرز ایران و پاکستان، همچنان مرز صلح و آرامش باقی بماند،‌نادیده بگیریم.

وی اضافه کرد:به طور مسلم، ایران و پاکستان به عنوان دو همسایه مرز‌های مشترک طولانی دارند، دولت پاکستان علاقه‌مند به داشتن مرز‌های با ثبات و صلح آمیز با ایران بوده و ایران نیز خواهان برقراری روابط صلح آمیز با پاکستان است.

قریشی گفت:  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سه ماه گذشته دو بار به اسلام آباد سفر کرده است و دو کشور در سطوح مختلف، همکاری‌های خوبی دارند.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با بیان ربوده شدن تعدادی مرزبانان ایرانی در مرز مشترک با پاکستان، گفت:دولت‌ها ایران و پاکستان مکانیسم مشترکی در این خصوص تعریف کرده اند که از این مکانیسم برای حل مشکلات و مسائل استفاده می‌کنند.

شاه محمود قریشی در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری گفت: همچنین از این واقعیت آگاهی داریم که عناصری وجود دارند که مایل نیستند، روابط خوب ایران و پاکستان را ببیند و بدیهی است که آن‌ها سعی در ایجاد سوء تفاهم دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار