تخریب بیش از هشت هزار واحد مسکونی ناشی از زلزله ۷.۳ ریشتری

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه گفت : بیش از هشت هزار واحد مسکونی تخریب شده ناشی از زلزله ۷.۳ دهم ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ در شهرستان سرپل ذهاب تاکنون احداث شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه رضا خواجه‌ای رئیس ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه گفت : ۱۶ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در مرحله پی کنی، ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد در مرحله اجرای بتن فنداسیون، ۱۳ هزار و ۷۵۰ واحد اسکلت بندی و ۱۱ هزار واحد دیوارچینی، ۹ هزار و ۲۰۰ واحد اجرای گچ و خاک و برای ۱۲ هزار واحد مسکونی نیز سقف گذاری در نقاط شهری و روستایی صورت گرفته است.

وی گفت : از مجموع ۱۷ هزارو ۲۵۸ واحد مسکونی تعمیری نیز تعمیرات ۱۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی پایان یافته است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی استان کرمانشاه گفت: در شهر سرپل ذهاب برای هفت هزار و ۵۵۰ واحد آرماتوربندی، ۶ هزار واحد مسکونی اسکلت گذاری، سه هزار و ۵۰۰ واحد دیوارچینی، چهار هزار و ۳۵۰ واحد سقف گذاری، ۲ هزار واحد اجرای گچ و خاک انجام شده است.

خواجه‌ای گفت: همچنین در مجموع در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز برای ۳۴ هزار و ۹۰۰ واحد اجرای آرماتوربندی، ۳۱ هزار و ۵۰۰ واحد اجرای اسکلت، ۲۶ هزار و ۷۰۰ واحد دیوارچینی، ۲۷ هزار و ۶۶۰ واحد سقف گذاری، ۲۲ هزار واحد نیز گچ و خاک انجام شده است و ساخت ۲۱ هزار واحد مسکونی نیز پایان یافته است.

این مقام مسئول گفت: از مجموع ۶۰ هزار واحد مسکونی که عملیات تعمیری آن‌ها آغاز شده نیز تعمیرات بیش از ۵۵ هزار واحد مسکونی به پایان رسیده است.

وی در پایان با اشاره به تامین آهن آلات با قیمت یارانه‌ای برای زلزله زدگان افزود: علاوه بر ۵۴ هزار تن آهن آلاتی که قبلا برای مناطق زلزله زده تامین شده بود خوشبختانه امروز نیز ۲۰ هزار تن دیگر خریداری شده و در مرحله حمل و تحویل به انبار بنیاد مسکن می‌باشد و به محض ورود به شهرستان با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه بین متقاضیان توزیع می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

۱۶ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی در مرحله پی کنی قرار دارد

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.