تولید ۱۱۰ هزار مترمربع فرش دستبافت در خراسان جنوبی

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی از بافت ۱۱۰ هزار مترمربع فرش توسط ۵۰ هزار بافنده استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛کامیابی رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی از بافت ۱۱۰ هزار مترمربع فرش توسط ۵۰ هزار بافنده استان خبر داد.

وی افزود: از این میزان فرش بافته شده از ابتدای سال، 70 هزار مترمربع آن به کشورهای آلمان، آمریکا، امارات، ایتالیا، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی صادر شده است. 

کامیابی با بیان اینکه ارزش 110 هزار مترمربع فرش تولیدی استان بیش از 45 میلیارد تومان است، افزود: این میزان فرش، 5 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است. 

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرش های تولیدی در ابعاد و اندازه های متفاوت از 12 تا 24 متر بزرگتر تولید شده است، گفت: نقش های این فرش ها ریزه ماهی، ریزماهی لچک ترنج، ریزماهی کف ساده، افشان، خشتی، نائین و ایلیاتی بوده است. 

وی به افزایش 10 درصدی تولید فرش از لحاظ متراژ و 20 درصدی به لحاظ ارزشی در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: حجم صادرات حدود 20 درصد افزایش داشته است.

کامیابی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 50 هزار بافنده کار تولید فرش دستباف را به صورت تمام وقت، پاره وقت و فصلی بر عهده دارند اظهار کرد: متأسفانه کمتر از 10 درصد بافندگان خراسان جنوبی بیمه هستند که این مورد در برخی استان های دیگر 100 درصد است.

انتهای پیام/غ

افزایش 20 درصدی حجم صادرات فرش استان

برچسب ها: اتحادیه فرش ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.