مه غلیظ تردد در گردنه‌های مهاباد را کُند کرده است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: مه غلیظ دید افقی در گردنه‌های این شهرستان به ویژه گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت را کُند کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کریم عبدالله پوری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: دید افقی هم اکنون در گردنه‌های «زمزیران» در محور مهاباد سردشت به شدت کاهش یافته و به کمتر از ۱۵ متر و در گردنه «جواله ره شان» در همین محور را به ۲۰ متر رسیده است.

وی افزود: در گردنه «قره بلاغ» در محور مهاباد - بوکان نیز مه غلیظ باعث کاهش دید افقی شده و دید در این مسیر را به ۲۵ متر کاهش داده است.

عبدالله پوری گفت: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه ها، شهروندان از سفر‌های غیرضروری خودداری کرده و رانندگان قبل از سفر نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو اطمینان حاصل کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد از رانندگان خواست هنگام تردد در این محور‌ها ضمن استفاده از چراغ مه شکن، با احتیاط کامل حرکت کنند و قبل از سفر با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ راهداری مهاباد از وضعیت جاده‌های این شهرستان مطلع شوند.

وی با اشاره به حضور شبانه روزی راهداران در راهدارخانه‌های این شهرستان افزود: چهار راهداری در روستا‌های کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی (گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.

به گفته کارشناسان هواشناسی مهاباد سامانه بارشی که امروز وارد منطقه شده است با خود بارش باران و برف را به دنبال دارد.

منبع خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

کاهش دید افقی در گردنه های شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.