رئیس پژوهشکده پولی بانکی در‌حاشیه هشتمین مراسم هفته پژوهش:

رشد نقدینگی و تورم متوقف شد

دیواندری گفت:هم اکنون رشد نقدینگی و تورم تا حدودی در کشور متوقف شده است.

رشد نقدینگی و تورم متوقف شدبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی دیو‌اندری رئیس پژوهشکده پولی بانکی کشور در‌حاشیه هشتمین مراسم هفته پژوهش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در هشتمین مراسم یاد بود تجلیل از پژوهشگران پولی و بانکی کشور، پژوهشگران و مقاله‌های نظام بانکی معرفی شدند.

وی افزود: هر چقدر علم و دانش بیشتر مورد توجه قرار گیرد و تصمیمات اجرایی بر مبنای آن باشد بدیهی است که ضریب خطا کاهش و ثروت و رفاه اجتماعی افزایش می‌ یاید.

دیو‌اندری با اشاره به ضرورت اتخاذ تصمیمات بر مبنای پژوهش بیان کرد: با توجه به آن که اتخاذ تصمیمات بر مبنای علم و دانش می تواند نتایج بهتری در نظام اقتصاد داشته باشد از این رو بانک مرکزی در دوره جدید، توجه به این امر مهم را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس پژوهشکده پولی بانکی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر آخرین وضیعت‌ رشد نقدینگی در کشور بیان کرد: هم اکنون رشد نقدینگی و تورم تا حدودی متوقف شده است اما جزئیات آن را باید معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کند.

دیواندر‌ی درباره آخرین وضعیت پیشنهاد یکسان سازی نرخ ارز تصریح کرد:بازار مشتقه بعنوان یکی از بازار های مهم ساماندهی شده است از این رو الز‌امی نیست که صرفا یکسان سازی صورت گیرد چرا که سیاست بانک مرکزی بر این موضوع نزدیک است.

انتهای پیام/

کاهش ضریب خطا و افزایش ثروت و رفاه اجتماعی در سایه بهره مندی از پژوهش در امور اجرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند ساده
۱۴:۳۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
علی برکت الله؟!. آیا این موجب می شود که بانک ها شعب زیادش مثلا در یک خیابان 20 عددبانک است را به 2 عدد بانک تبدیل کند؟!یا مستقلاتش را به بخش خصوصی یا مردم می فروشد؟ یا رهن مسکن و خود مسکن و اجاره پایین می آید ؟!و یا آیا ممکن است 60 درصد گرانی ها برای کارمندان و کارگران نه کسانی که زیر 3 میلیون در ماه می گیرند پایین بیاید؟!
آخرین اخبار