بزرگترین آیین شکرگزاری انار در پایتخت برگزار می‌شود

شهرام علیمحمدی گفت: مراسم شکرگزاری انار به عنوان یک آیین باستانی از استان‌های غربی کشور در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در حال برگزاری است.

برگزاری بزرگترین آیین شکرگزاری انار در پایتختبه گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،شهرام علیمحمدی معاون گردشگری استان تهران با اعلام اینکه این رویداد به عنوان بزرگترین آیین شکرگزاری انار در پایتخت با تنبور و دف نوازی جمعی هنرمندان منطقه ارومانات استان کرمانشاه اجرا می‌شود افزود: حفظ و ترویج آئین‌های اقوام ایرانی ضمن ایجاد نشاط اجتماعی موجب همبستگی و اتحاد ملی شود.

علیمحمدی گفت:بسیاری از آیین‌های ایرانی به رابطه شکرگزاری و قدرانی از خالق هستی برای ارزانی نعمت‌های الهی در نزول باران رحمت و محصول فراوران مزارع و باغ در هنگام برداشت پرداخته است که برگزاری این چنین رویداد‌هایی می‌تواند جامعه شهرنشینی مثل تهران را با تاریخ و هویت سرزمینی پیوند دهد.

وی در حاشیه بازید از اولین روز جشنواره آیین شکرگزاری انار گفت: تهران میتواند نقش یک پایتخت فرهنگی را در کنار مسائل سیاسی و اقتصادی ایفا کند و میزبان جشنواره‌ها و رویداد‌های سایر استان‌ها و اقوام با هدف توسعه و جذب گردشگران باشد.

علیمحمدی گفت: ایجاد یک تقویم سالانه از برگزاری رویداد‌های ملی و استانی در تهران می‌تواند موجب شود تا دفاتر خدمات مسافرتی با یک طرح و برنامه قبلی اقدام به جذب گردشگران کنند، به همین منظور تقویم نمایشگاهی و رویدادی استان تهران در سال ۹۸ تا پایان سال جاری منتشر و در اختیار دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی قرار خواهد گرفت.

معاون گردشگری استان تهران افزود: نخستین جشنواره انار استان‌های غربی کشور در تهران با همکاری مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، به مدت هفت روز از ساعت ۹ تا ۱۹ در محوطه اصلی کاخ نیاوران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای موسیقی دف و تنبور، شاهنامه خوانی به زبان کردی، اجرای حرکات نمایشی با اسب و انارگردانی و نمایشگاه سوغات استان‌ها از جمله برنامه‌های که در این جشنواره در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است جشنواره آیینی انار روز سه شنبه ۲۷ آذر ماه به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) برگزار نمی‌گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار