مشاور و دستیار ارشد رئیس سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح ساختار سازمان در دوره جدید حاکی از توجه به امر پژوهش است، گفت: توجه به ایجاد گروه مدیریت دانش در سازمان و استاندارد سازی دانش یکی از محور‌های توجه به پژوهش در ساختار جدید است.


 اصلاح ساختار سازمان در دوره جدید حاکی از توجه به امر پژوهش استبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه ریاست سازمان ارتباطات تاکید زیادی بر حرفه‌ای سازی سازمان داشته است، گفت: حرفه‌ای سازی سازمان دو مولفه دارد؛ مولفه اول استفاده از مزیت اصلی سازمان است، این امر فرصتی به واسطه نمایندگی‌ها در خارج از کشور برای موضوع رصد و پایش تحولات فکری جهان است.

وی افزود: موضوع دوم توجه به سرمایه‌ها و منابع انسانیست که همکاران ما با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف تلاش کردند از صاحب نظران استفاده کنند.

ایمانی‌پور با بیان اینکه موسسات دانش بنیان منحصر به موسسات اقتصادی نیست، گفت: این موسسات به صورت هدفمند تلاش می‌کنند که دانش بنیان حرکت کنند و سازمان فرهنگ و ارتباطات تلاش دارد با محوریت مرکز مطالعات آینده‌نگری به سمت آینده‌نگری و فعالیت‌های فرهنگی و رویکرد دانش بنیان حرکت کند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح ساختار سازمان در دوره جدید حاکی از توجه به امر پژوهش است، تصریح کرد: توجه به ایجاد گروه مدیریت دانش در سازمان و استاندارد سازی دانش یکی از محور‌های توجه به پژوهش در ساختار جدید است.

ایمانی‌پور با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مدیریت دانش رصد و دیگری بحث تجربه‌نگاری است، گفت:ما تلاش می‌کنیم تاریخ شفاهی سازمان را با مصاحبه‌ها و نشست‌ها تجربه نگاری کنیم

وی افزود: بخش‌های دیگر مثل کتابخانه تخصصی، ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی و توجه به مسئله اسناد و گزارشات فرهنگی و تحلیلی یکی دیگر از بحث‌هاییست که در مدیریت دانش سازمان سرمایه‌گذاری شده است.

دستیار ارشد رئیس سازمان ارتباطات و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: موضوع دیگر تغییر نام مرکز مطالعات فرهنگی و بین‌المللی سازمان به مرکز مطالعات راهبردی روابط فرهنگی جمهوری اسلامیست که باعث تنظیم نقشه راه برای کشور می‌شود.

ایمانی‌پور ادامه داد: مسئله دیگر کارویژه‌های حوزه پژوهشی سازمان از جمله برگزاری گفتگوی ادیان در سال‌های اخیر است که شتاب مناسبتری در سال‌های اخیر گرفته است که حداقل دستاورد آن مسئله کاهش ایران و اسلام هراسیست.

وی تصریح کرد: بخش دوم حوزه پژوهشی گفتگو‌های فرهنگیست که تلاش می‌کند گفتگو میان نخبگان ایران و سراسر جهان را فراهم کند که دو کابرد عمده دارد اول اینکه سازمان فرهنگ و ارتباطات را به عنوان متولی دیپلماسی فرهنگی ایران بیشتر معرفی کند و از سویی دیگر مراکز علمی و حوزوی را بین‌المللی کند.

ایمانی‌مور خاطرنشان کرد: بخش دیگر کارویژه‌ها ساماندهی و ترجمه و نشر است که طی سال‌های گذشته سازمان فرصت آن را فراهم کرده که با جبران کاستی‌ها در یک فرمت و قالب مناسب برای حمایت از نشر حرکت رو به جلویی داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، سیاست خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار