فرمانده نیروی انتظامی فارس گفت: سرکرده باند سارقان منزل با تلاش ماموران پلیس آگاهی با ۵۰ فقره سرقت در شیراز دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس بیان کرد: در پی وقوع سرقت‌های متعدد منزل در شهرستان شیراز توسط سرنشینان یک دستگاه زانتیا و با توجه به حساسیت موضوع، دستگیری سارقان در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش بی وقفه و اشرافیت اطلاعاتی، کارکنان پلیس آگاهی موفق به شناسایی و دستگیری سرکرده باند سارقان منزل شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس تصریح کرد: این سارق سابقه دار پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های فنی و تخصصی به ۵۰ فقره سرقت منزل با همدستی ۲ نفر از دوستانش اقرار کرد.

سردار گودرزی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری ۲ همدست سارق ادامه دارد، ادامه داد: این سارق حرفه‌ای با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

این مقام انتظامی افزود: دستگیری سارقان توسط پلیس در راستای برقرای امنیت پایدار در سطح استان صورت می‌گیرد و مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند که نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردارند و اجازه هنجار شکنی را به هیچ کس نخواهند داد.

انتهای پیام/چ

دستگیری سارق در شیراز

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قفل ضد دیلم
۲۲:۲۱ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
اینقدر روشهای مختلف سرقت و محصولاتی که تحت عنوان ضد سرقت تبلیغ میشن گیجمون کردند که نمیدونیم واقعا چطوری باید ورود سارقین به داخل منزل و محل کار را غیر ممکن کنیم، پس به جای اینکه موضوع را خیلی پیچیده کنیم و از این و اون سوال کنیم که چی بذاریم و چی نذاریم، باید فقط به این فکر کنیم که قفل ضد دیلم، قفل ضد سرقت، درب یا حفاظی برای ورودی واحد و همچنین بالکن و پنجره ها بگیریم که ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت داشته باشه و دیگه کار نداشته باشیم چطوری ورود سارقین را غیر ممکن میکنه چون این موضوعی است که فروشنده ای که ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت داده باید نگرانش باشه.

فقط اینو بدونید که هر نوع درب، حفاظ، قفل، دوربین، دزدگیر یا ... که برای پیشگیری از ورود سارقین به منزل و محل کار به شما توصیه میشه، بدون ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت، یعنی یک راهی برای عبور سارقین از آن وجود داره که فروشنده حاضر نمیشه ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت ارائه کنه.
Iran (Islamic Republic of)
قفل ضد دیلم
۲۰:۴۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
از قدیم گفتن اموالت را زیر سرت نگه دار و آسوده بخواب، پس هیچ جا امن تر از خونه نیست به شرطی که مردم به این مهم توجه کنند که چون روشهای سرقت و پیشگیری از آن را نمیشناسند، انتخابهایی که برای غیر ممکن کردن ورود سارقین به منزل و محل کارشون میکنند درست نیست، برای مثال به اشتباه تصور میکنند حفاظ یا دربهایی که تحت عنوان ضد سرقت فروخته میشوند یا قفلهای چندین زبانه با کلیدهای کامپیوتری، اثر انگشتی، کدی یا ریموتی، ورود سارقین را غیر ممکن میکنند، در حالیکه سارقین اصلا به جنس درب و تعداد زبانه ها کار ندارند چون به هر صورت فقط قفلهای نصب شده روی درب را باز، هک یا تخریب میکنند و همچنین اشتباه دیگه مردم که همیشه باعث افسوس میشه اینکه که تصور میکنند دوربین میتونه از سرقت پیشگیری کنه!!!

پس در مرحله اول فقط قفل درب مهمه که هم باید ضد سرقت و هم ضد دیلم باشه به صورتیکه نه تنها باز کردن قفل را از طریق روشهای رایج مثل شاه کلید، هک و توپی زنی غیر ممکن کنه بلکه ورود سارقین از طریق دیلم زنی را هم غیر ممکن کنه که دیگه هیچ دزدی نتونه از درب وارد بشه، حتی اگر درب ورودی، یک درب چوبی معمولی باشه.

در مرحله دوم، پیشگیری ورود سارقین از بالکن، پنجره ها، کانال کولر و به ندرت شومینه هستش که متاسفانه مردم با نصب یک حفاظ فکر میکنند دیگه سارقین نمیتونن وارد شوند در حالیکه تنها روش قابل اطمینان، نصب حفاظی است که نه تنها امکان فاصله انداختن بین میله ها یا شکستن از نقاط جوش را با جک و دیلم نداشته باشه بلکه قابل بریدن با قیچی آهنبر هم نباشه.

ولی مشکل اصلی هنوز باقی مونده چون مردم که نمیدونند چطور اطمینان حاصل کنند که اگر قفل، درب، حفاظ یا هر چیز دیگه را را به عنوان ضد سرقت بهشون معرفی میکنند، واقعا تمام روشهای سرقت را غیر ممکن میکنه؟؟!! خیلی ساده است چون برای این منظور، باید هنگام خرید، ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت از فروشنده درخواست کنید که اطمینان پیدا کنید قفل، درب یا حفاظی که تحت عنوان ضد سرقت و ضد دیلم به شما معرفی میکنند واقعا تمام روشهای ورود سارقین را غیر ممکن میکنه و فروشنده سعی نمیکنه با بزرگ کردن یک ویژگی، توجه شما را از باقی ویژگیهایی که باید اون کالا در مقابل سارقین داشته باشه منحرف کنه، درست مثل اینکه وقتی فروشنده سعی میکنه ویژگی قفلی که برای درب ماشین به شما معرفی میکنه بزرگ کنه، به شما نگوید که هر چقدر هم اون قفل خوب باشه، دزد میتونه شیشه ماشین را بشکنه یا کلاف درب را خم کنه و وارد ماشین بشه.

حالا خوب فکر کنید که اگر سارقین واقعا نتونن از درب، بالکن، پنجره و کانال کولر وارد بشن، آیا خونه شما جای امنی برای زندگی در آرامش و همچنین نگهداری اموال و اسناد ارزشمند نیست؟؟ و در تعریفی ساده تر، آیا بهتر نیست خونه را ضد سرقت کنید تا بتونید خانواده، اموال و اسناد ارزشمندتون را زیر سر خودتون در امنیت و آرامش کامل نگه دارید؟؟!!!
آخرین اخبار