رئیس دفتر رئیس جمهور در بوشهر:

ظرفیت‌های توسعه بوشهر نباید به علت وجود نفت و گاز نادیده گرفته شود

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ظرفیت‌های توسعه استان بوشهر در حوزه‌های مختلف نباید به علت برخورداری از نفت و گاز نادیده گرفته شود.

ظرفیت‌های توسعه بوشهر نباید به علت وجود نفت و گاز نادیده گرفته شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود واعظی در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان بوشهر که در تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه استان بوشهر قطب انرژی کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: این استان علاوه بر برخورداری از نعمت انرژی، در حوزه‌هایی مانند شیلات، معادن، گردشگری و کشاورزی نیز استعداد‌های فراوانی دارد که نباید به علت برخورداری از نفت و گاز، مغفول واقع شوند و باید با هدف‌گذاری درازمدت برای فعال کردن این حوزه‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به استعدادی که استان بوشهر در بخش شیلات و کشاورزی دارد، سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها می‌تواند، ضمن بهره‌مندی استان از مزیت‌های آن در افزایش اشتغال نیز تأثیرگذار باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور دسترسی به دریا را یکی دیگر از مزیت‌های استان بوشهر عنوان کرد و گفت: می‌توان از این ظرفیت برای راه‌اندازی و توسعه سایر صنایع در کنار صنعت انرژی استان استفاده کرد.

واعظی در این جلسه همچنین بر لزوم نگاه ملی به ظرفیت‌های کشور، پرهیز از بنگاه‌داری و همچنین تمرکززدایی از تهران تاکید کرد و افزود: دولت تدبیر و امید بر ضرورت تفویض اختیار به استان‌ها و تسهیل در رسیدگی به امور مردم و سرمایه‌گذاران تأکید جدی دارد و از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم که در این حوزه، شتاب کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اهمیت توجه به توسعه روستایی، ادامه داد: اعتبار خوبی در این زمینه اختصاص یافته است که باید از آن به درستی برای ایجاد توسعه پایدار در روستا‌ها استفاده شود.

واعظی همچنین بر ضرورت تشکیل کمیته‌ای به منظور پیگیری تعهدات دستگاه‌های دولتی و خصوصی در استان‌های مختلف تأکید کرد و آن را در روند عملیاتی شدن تعهدات مؤثر دانست.

در این جلسه که مدیران عامل بانک‌ها، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و دولتی و جمعی از مسئولان ارشد استان بوشهر حضور داشتند، استاندار این استان گزارشی از روند توسعه استان و ظرفیت‌های گسترده بخش‌های مختلف، ارائه داد.

انتهای پیام/ک

ضرورت توجه به ظرفیت‌های توسعه استان بوشهر

برچسب ها: اشتغال ، رییس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.