رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان با تاکید بر نظارت کامل بر واحدهای صنفی فروشنده اقلام شب یلدا ،گفت : با صنوفی که گران فروشی داشته باشند ، برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان در خصوص شرایط بازارها در آستانه شب یلدا و نظارت‌های اتاق اصناف بر این بازار اظهار کرد: هر ساله بحث نحوه نظارت بر بازار شب یلدا از 10 روز قبل از شب یلدا به معاونت بازرسی اصناف ابلاغ می‌شود و امسال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی در ادامه افزود: بازرسی اصناف استان اصفهان نظارت کامل بر واحدهای صنفی فروشنده اقلام شب یلدا را دارد و به صنوفی که موضوع درج قیمت و گران فروشی داشته باشند ، اخطار داده است و در صورت ادامه تخلف ، برخوردهای لازم با آن‌ها صورت خواهد گرفت.

رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان همچنین تصریح کرد: با این حال در برخی کالاها نظیر میوه، نوسانات عرضه و تقاضا بر قیمت‌ها اثرگذار است و در طی ماه‌های اخیر، افزایش جذابیت صادرات این اقلام موجب شده تا بازار داخلی دچار شوک‌های قیمتی شود.

جهانگیری تأکید کرد : با این حال در این روزها ، ثبات بازار افزایش یافته و تقاضای کاذب به وجود آمده تا حد زیادی از بین رفته است که نتیجه این اتفاقات ، افزایش قدرت چانه‌زنی خریداران و ثبات قیمت‌هاست.

وی ادامه داد: همیشه مقاومت در برابر کاهش قیمت وجود دارد اما فراوانی موجود در کالاها ، این مقاومت‌ها را شکسته و پیش‌بینی می‌شود بازار ثبات لازم را مجددا پیدا کند.

به گفته رئیس اتاق اصناف مرکز اصفهان، در یک برهه افزایش قیمت‌ها ، معاملات اجناس را کاملا نقدی کرد اما مجددا شاهد بازگشت فروش‌های قسطی و تخفیف‌ها به سطح بازار هستیم.

جهانگیری همچنین از درخواست برخی صنوف برای طرح‌های حراج خبر داد و گفت : تا کنون با چند درخواست اجرای طرح‌های حراج صنوف موافقت شده و درخواست‌های دیگری نیز در حال بررسی است.

وی در خصوص تأمین کالای مورد نیاز شب یلدا نیز متذکر شد: هیچ‌گونه کمبودی در بازار وجود ندارد و با توجه به مصوبه شورای تنظیم بازار کشور مبنی بر اولویت تأمین داخل برای کالاهای اساسی ، عرضه‌ها در بازار کاملا طبیعی است و کمبودی احساس نمی‌شود.

انتهای پیام/م

کمبودی برای شب یلدا وجود ندارد

برچسب ها: اصناف ، یلدا97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار