حملات هوایی گسترده ائتلاف سعودی در آستانه آتش‌بس الحدیده

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن در آستانه اجرای آتش‌بس در الحدیده شدت بیشتری یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، سرهنگ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی ظرف ۴۸ ساعت گذشته حدود ۷۹ بار به مناطق مختلف یمن حمله هوایی کرده است و شبه‌نظامیان آن بیش از ۱۰ بار سعی داشتند با انجام حملات توپخانه‌ای و موشکی به مناطق مختلف الحدیده نفوذ کنند.

بر اساس اظهارات سرهنگ سریع، حملات هوایی استان‌های بیضاء، حرض، میدی، مزرق در استان حجه، مناطق مرزی با نجران به اضافه الحدیده، نهم، ذمار، صعده و مارب را شامل شده است.

او افزود: توپخانه و تانک‌های نیرو‌های مزدور نیز با بیش از پنجاه و هشت گلوله مناطق مسکونی الحدیده را گلوله باران کردند.

یحیی سریع گفت: نیرو‌های مزدور سعودی با شلیک پانزده گلوله کاتیوشا شمال زعفران و مناطقی چون منطقه کیلومتر شانزده را هدف قرار دادند.

او در ادامه گفت: نیرو‌های مزدور روز گذشته سعی کردند به منطقه الهول در نهم نفوذ کنند، اما خسارات سنگینی را متحمل شدند. در مقابل نیرو‌های مبارز یمنی با اتخاذ تاکتیکی مزدوران را به منطقه مین گذاری شده کشاندند و همین امر موجب شد تا میزان خسارات مزدوران به طرز قابل توجهی افزایش یابد.

سخنگوی رسمی نیرو‌های یمنی با اشاره به جبهه‌های مرزی در نزدیکی نجران گفت: دشمن همچنین سعی کرد در چهار عملیات جداگانه به مناطقی چون رشاح غربی، نجد الفارس، جبال انمر و شرق حیران نفوذ کند، اما تمامی تلاش هایشان با شکست مواجه شد و خسارات قابل توجهی را متحمل شدند، ضمن اینکه سی نیروی مزدور نیز مورد اصابت گلوله‌های تک تیراندازان قرار گرفتند و سه خودروی نظامی و سه نفربر زرهی آنان نیز هدف قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار