افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد سجادی در همدان

نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد علی سجادی به همت موسسه هنری آرمان هنر هکمتان در استان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی استادسجادی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، نمایشگاه آثار خوشنویسی عصر دیروز با حضور مسوولان فرهنگی استان و بسیاری از اساتید و هنرمندانی همچون استاد علی سجادی و مرضیه حمزه‌ای در همدان افتتاح شد.

این نمایشگاه از 26 آذرماه تا 4 دی ماه همه روزه از ساعت 16 الی 19 دایر است و علاقمندان به هنرهای تجسمی می‌توانند برای بازدید به گالری آرمان هنر هکمتان در میدان فردوسی، ابتدای خیابان طالقانی، جنب بانک قوامین مراجعه کنند.

 استاد سیدعلی سجادی خوشنویس پیشکسوت، خواننده و نوازنده، متولد 1333 در شهر اسدآباد و دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است که مدرک ممتاز خوشنویسی خود را در سال 1363 کسب کرد، وی گواهینامه استادی خود را در سال 1386 از انجمن خارک توسط استاد خروش و استاد اخوین،  در سال 1387 از انجمن خوشنویسان ایران توسط استاد امیرخانی و دیگر استادان شورای ارزشیابی هنری دریافت کرد.

استاد سجادی دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ در سال 1389 است که البته موسس انجمن خوشنویسان اسدآباد نیز بوده که نتیجه این اقدام تعلیم و پرورش 75 نفر ممتاز، 8 نفر فوق ممتاز و تعداد بسیاری مراحل دیگر خوشنویسی در این شهر بوده است.

از جمله آثار خوشنویسی به اهتمام ایشان می‌توان به کتابت شاهنامه فردوسی (دو بار)، مثنوی مولوی (دو بار)، دیوان حافظ(سه بار)، ،کلیات سعدی،کتاب ناردانه‌ها، مجموعه غزلیات فیض روح القدس، گزیده غزلیات شمس تبریزی،گزیده غزلیات سعدی،گزیده غزلیات حافظ، گلستان سعدی، بوستان سعدی(دو بار)، ، باباطاهر(سه بار)، مخزن الاسرار نظامی(دو بار)، منطق‌الطیر عطار، لیلی و مجنون نظامی،گزیده رباعیات شیخ ابوسعید، رباعیات خیام(سه بار) اشاره کرد که البته وی در حال حاضر نیز مشغول کتابت صحیفه سجادیه و چند اثر دیگر هستند.

 مرضیه حمزه‌ای نیز متولد 1352 و دارای کارشناس ارشد نقاشی و مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان است که فعالیت خوشنویسی خود را از 1370 در نزد استاد علی سجادی و هنر تذهیب را در نزد هادی پرزاد شروع کرده است.

انتهای پیام/ ب

نمایشگاه آثار خوشنویسی استادسجادی در همدان افتتاح شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.