فعالیت بدنی راهکاری مهم برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر

مدیر گروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: فعالیت بدنی منظم باعث پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر و درمان آن‌هاازجمله بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت و انواع سرطان‌ها می‌شود.

فعالیت بدنی راهکاری مهم برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر راضیه حاجیونی افزود: فعالیت بدنی منظم علاوه بر پیشگیری و درمان بیماری‌های غیر واگیر در پیشگیری از افزایش فشارخون، اضافه‌وزن و چاقی نقش دارد و می‌تواند باعث بهبود سلامت روان، کیفیت زندگی و تندرستی شود.

وی ادامه داد: فعالیت بدنی هنگام کار نیز قابل انجام است، زیرا هر گونه فعالیت بدنی در صورت انجام منظم و همراه با مدت و شدت کافی منجر به سلامتی خواهد شد.

مدیرگروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری می‌تواند به افزایش فعالیت بدنی منظم روزانه کمک کند، اما نقش و محبوبیت استفاده از این روش‌ها در بیشتر کشور‌ها در حال کاهش است.

دکتر حاجیونی تصریح کرد: در بیشتر کشورها، دختران، زنان، افراد سالمند، قشر‌های کم‌درآمد، افراد با معلولیت و بیماری‌های مزمن فرصت‌های محدودتری برای دسترسی به برنامه‌های مناسب و مقرون به‌صرفه و مکان‌هایی برای فعالیت بدنی دارند.

وی افزود: هزینه جهانی بی‌تحرکی در مراقبت‌های بهداشتی مستقیم در سال ۲۰۱۳، سالانه ۵۴ میلیارد دلار تخمین زده‌شده که علاوه بر آن کاهش بهره‌وری هم ۱۴ میلیارد دلار هزینه اضافه در بردارد.

مدیرگروه بیماری‌های غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بی‌تحرکی حدود ۳ درصد از هزینه‌های ملی مراقبت بهداشتی را شامل می‌شود، اگرچه این مقدار هزینه‌های سلامت روان و اختلالات عضلانی اسکلتی را در برنمی‌گیرد.

انتهای پیام/ک

فعالیت منظم بدنی برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.