امام جمعه مهاباد گفت: دلایل کمبود محبت باید بین خانواده‌های امروزی واکاوی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، ماموستا سلام امامی در نشست تخصصی محبت و خانواده در ادیان با اشاره به اینکه بنیان خانواده در دین مبین اسلام بسیار مقدس است، افزود: خانواده، زمانی مایه روشنی چشم خواهد بود که در آن محبت و عاطفه جریان داشته باشد و باید بدنبال واکاوی دلیل کمبود محبت در زمان امروزی بین خانواده‌ها شد.

ماموستا امامی با اشاره به آیه ۱۳۴ سوره آل عمران که بزرگترین صدقه، گذشت عنوان شده است، تصریح کرد: عفو و گذشت، در رأس ارزش‌ها قرار دارد و لازم است گذشت و فداکاری در خانواده‌ها تقویت شود.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) پیام آور رحمت بودند و خداوند متعال در قرآن کریم، بزرگترین دلیل موفقیت پیامبر را محبت او می‌داند، افزود: امروز متأسفانه با پدیده طلاق عاطفی در کشور مواجه هستیم و خانواده‌ها از یکدیگر فاصله گرفته‌اند که در این زمینه باید چاره اندیشی شود.

ماموستا امامی، طلاق را منفورترین حلال‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: ائمه در اوج بحران، کیان خانواده را حفظ کردند و خبری از طلاق و نفرین نبوده است و طبق روایات اسلامی زن و شوهر باید همچون لباس هم بوده و سپر یکدیگر باشند.

امام جمعه مهاباد، در ادامه با اشاره به اینکه طبق روایات و آیات قرانی برای عفو سه مرحله وجود دارد یادآور شد: مرحله نخست، عفو و ترک انتقام و هرگونه عکس‌العمل بوده، مرحله دوم، صفح به معنای روی برگرداندن و نادیده گرفتن و به فراموشی سپردن است و مرحله سوم، غفران به معنای پوشانیدن آثار خطا و گناه و نیکی کردن است.

ماموستا سلام امامی، در پایان سخنان خود با بیان اینکه اسلام، دین رحمت و مهربانی است ضمن ابراز تأسف از اینکه امروز روح قرآن فراموش شده است، تصریح کرد: آیه بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم که در ابتدای تمامی آیات قرآن گفته می‌شود، خود حکایت از محبت و رحمت در اسلام دارد.

منبع خبرگزاری صدا و سیما مهاباد

انتهای پیام/ج

نشست تخصصی محبت و خانواده در ادیان در شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.