سعیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

هموطنان از تردد بدون زنجیر چرخ در جاده‌ها خودداری کنند

سخنگوی سازمان مدیریت و بحران کشور از بارش برف و باران و کاهش دید در محور‌های کوهستانی کشور خبر داد.

بارش برف و باران در اکثر محور‌های کشور/ هموطنان از تردد بدون زنجیرچرخ در جاده‌ها خودداری کنندبهنام سعیدی معاون و سخنگوی سازمان مدیریت و بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از صبح امروز شاهد بارش برف در اکثر محور‌های استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل و همچنین بارش برف در ارتفاعات محور‌های هراز، کرج و چالوس و در استان اصفهان محور سمیرم_ یاسوج هستیم.

وی اظهار کرد: از صبح امروز بارش باران در اکثر محو‌های استان‌های خوزستان، مازندران، لرستان، گیلان، البرز، قزوین، تهران و ایلام گزارش شده است و این بارش‌ها تا کنون ادامه دارد.

سعیدی با اشاره به تردد هموطنان در محور‌های اردبیل_خلخال، محدوده گردنه اسالم و ارتفاعات استان زنجان با زنجیر چرخ، گفت: در ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، همدان، محور قزوین_الموت، محور ایلام_دره شهر و در ارتفاعات محور کرج_ چالوس شاهد مه گرفتگی همراه با کاهش دید در جاده‌ها هستیم، لذا هموطنان رعایت نکات ایمنی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: هموطنان تجهیزات زمستانی مناسب و مواد غذایی مورد نیاز را به هنگام تردد از مسرهای اعلام شده به همراه داشته باشند و در مناطق برف‌گیر از زنجیر چرخ استفاده کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت و بحران کشور با اشاره به اینکه هموطنان در صورت غیرضروری بودن سفرشان ازتردد در جاده‌های کوهستانی خودداری کنند، گفت: اگر سفر ضروری وجود دارد، هموطنان می‌بایست ابتدا به تمامی اطلاعیه‌ها و هشدار‌هایی که توسط دستگاه‌های امداد اطلاع‌رسانی می‌شود توجه کنند و قبل از حرکت در جاده‌ها وضعیت راه‌های مواصلاتی را از پلیس راهور پیگیری کنند.

وی تاکید کرد: هموطنان از توقف و اسکان در حایشه رودخانه‎‌ها جدا خودداری کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: شهروندان با توجه به بارش برف، باران و کاهش دید در جاده‌های کشور، نهایت دقت در رانندگی را داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار