رئیس سازمان تعزیرات حکومتی:

قیمت‌گذاری خودرو‌ها باید ضابطه‌مند انجام شود/ با افزایش هیجانی قیمت خودرو برخورد می‌شود

انصاری گفت: قیمت‌گذاری خودرو‌ها باید به صورت ضابطه‌مند، منطقی و متعادل انجام شود.

قیمت‌گذاری خودرو‌ها باید ضابطه‌مند انجام شود/ با افزایش هیجانی قیمت خودرو برخورد می‌شودبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جمال انصاری معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که با حضور نمایندگان خودروسازان برگزار شد، اظهار کرد: قیمت‌گذاری خودرو‌ها باید به صورت ضابطه‌مند، منطقی و متعادل انجام شود و در سازمان تعزیرات براساس وظایف قانونی، باید با افزایش هیجانی قیمت خودرو برخورد کنیم.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات صنفی، نقشی در قیمت‌گذاری خودرو ندارد و مخالف افزایش قیمت نیستیم، اما این افزایش قیمت باید براساس کارشناسی تخصصی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باشد.

انصاری با اشاره به مبنای قیمت‌گذاری خودرو بالاتر و پائین‌تر از ۴۵ میلیون تومان توسط ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت، تصریح کرد: ما معتقدیم هر کالایی برای تولید آن از دولت ارز دریافت می‌شود، قیمت‌گذاری و فروش آن باید ضابطه‌مند و براساس کارشناسی تخصصی باشد تا مسیر نظارت و تصمیم‌گیری در مورد تخلفات نیز هموار شود.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه تفکیک قیمت گذاری بالاتر و پائین‌تر از ۴۵ میلیون تومان وجهه قانونی و حقوقی ندارد؛ تصریح کرد: قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوب سال ۸۶ باید اصلاح شود از جمله این مواردکه باید تصمیم گیری درستی شود تعدد و اختلاف نظر در صلاحیت رسیدگی به تخلفات خودرو است که هم اکنون در تمام محاکم قضائی (دادگستری‌ها و شورای حل اختلاف) و شعب سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی می‌شود، اما در اصلاح این قانون باید یک مرجع به عنوان رسیدگی به تخلفات صنفی خودروساز تعیین و مشخص شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، تعزیرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
رض
۱۲:۲۰ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
اقا قیمت دلار شد19هزار خودروسازها و کارخانجات فولاد المنیوم مس پتروشیمی ها به بهانه ان قیمتهارا چند برابر کردن حالکه این دلار اومده به زیر 10هزار اگر راست میگن بس این خودرو سازها چرا قیمت را پایین نمی اورند چرا پراید نزدیک 40ملیون است خودروسازها اصراربه 5٪زیران را دارند وزیر صنعت هم دوپهلو حرف وعمل میکند اجناس 10٪گران کردند حالا 5٪اوردن پایین دم از ارزانی میزنند ؟؟ارزانی زمانی درست و واقعی وراست دیده وشنیده میشود که همان 100٪گرانی برگردد سر جای اولش نه 5٪
-
عباس گودرزی
۱۱:۰۸ ۲۸ آذر ۱۳۹۷
سلام ، قیمت گذاری هر کالا یا خدماتی فرمول ساده ای دارد که دانش آموزان ابتدایی زمان قدیم براحتی بلد بودند . وزن مواد مصرف شده ضربدر قیمت تمام شده آن بعلاوه میزان نفر ساعت کار ضربدر دستمزد ساعتی بعلاوه سود مورد نظر (تولید بیشتر سود کمتر ) یک الی 5 درصد . بعلاوه ارزش افزوده . قیمت کالا محاسبه می شود
آخرین اخبار