به مناسبت روز جهانی مهاجرت؛

در سال ۲۰۱۸ چه تعداد مهاجر جان خود را از دست دادند؟

سازمان بین‌المللی مهاجرت به مناسبت «روز جهانی مهاجرت» گزارشی درباره آمار مهاجران به اروپا و همچنین میزان مرگ‌ومیر آنها منتشر کرد.

گزارش سازمان ملل از شمار مرگ‌ومیر مهاجران در سال 2018به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی‌شفق، سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارشی اعلام کرد در سال 2018 بیش از 4 هزار پناهجو در مسیرهای مختلف جهان جان خود را از دست دادند.

این گزارش که روز سه‌شنبه به مناسبت روز جهانی مهاجرت منتشر شده است با اشاره به اینکه در سال جاری 4476 نفر مهاجر و پناهجو در مسیرهای مختلف جهان جان خود را از دست داده‌اند، افزود روند مهاجرت صدها هزار نفر از کشورهای خود برای فرار از  تنش‌ها، جنگ‌های داخلی، شرایط اقتصادی و فشارهای سیاسی همچنان ادامه دارد.

بنابر آمارهای این سازمان بین‌المللی در سال 2018 دست‌کم 135 هزار نفر به دلایل مختلف از جمله جنگ، جستجوی زندگی بهتر،  فشارهای سیاسی و بلایای طبیعی به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده‌اند. نیمی از مرگ‌ومیر مهاجران در سال جاری، یعنی 2217 نفر، در دریای مدیترانه رخ داده است.

مهاجرانی که به کشورهای اروپایی رفته‌اند معمولا شهروندان سوریه، تونس، اریتره، پاکستان، عراق، کنگو، افغانستان، مراکش و مالی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار