دوربین گوشی‌های هوشمند هم به دنیای نانو پیوستند

دانشمندان MIT می‌توانند اشیا ۳ بعدی را به یک هزارم اندازه‌شان کاهش دهند،ممکن است از این روش برای ساخت دوربین‌های تلفن هوشمند استفاده شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان MIT می‌توانند اشیا ۳ بعدی را به یک هزارم اندازه‌شان کاهش دهند و مواد مختلف را به راحتی تبدیل به نانومواد کنند.
 
برای اجرای این روش ابتدا داربست‌های پلیمر از مواد پلی اکریلات جاذب با استفاده از لیزر در یک نوع خاصی از هیدروژل ایجاد می‌شوند، سپس دانشمندان با استفاده از تکنیک" implosion fabrication "و با استفاده از یک ترکیب اسیدی ساختار کلی یک شی سه بعدی را کاهش می‌دهند.
 
دوربین گوشی‌های هوشمند هم به دنیای نانو پیوستند

محققان روشی نوین برای کوچک کردن اشیای سه بعدی ارائه کرده‌اند که در آن از لیزر استفاده می‌شود.

کاربردهای روزمره کوچک کردن اشیا 

 از نظر محققان این روش می‌تواند در زمینه‌های رباتیک، پزشکی، اپتیک و سایر روش‌ها مفید باشد، همچنین ممکن است از این روش برای ساخت لنز‌های پیشرفته‌تر دوربین‌های تلفن هوشمند و یا تجهیزات پزشکی استفاده شود.
 
ادوارد بویدن از دانشگاه MIT می‌گوید: «شما می‌توانید مولکول‌های لنگر مانند را توسط نور به محل مورد نظر وصل کنید و سپس می‌توانید هر آنچه می‌خواهید به مولکول‌ها متصل کنید که آن ممکن است نقاط کوانتومی، قسمتی از DNA و یا نانوذره طلا باشد.»

این روش جدید، تولید نانوساختار‌ها را با استفاده از سه راه بهبود می‌بخشد:
۱. سریع‌تر و ساده‌تر از قبل تولید می‌شوند.
۲. در سه بعد عمل می‌کند.
۳. همچنین می‌تواند با مواد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.
 
دوربین گوشی‌های هوشمند هم به دنیای نانو پیوستند
 
در حال حاضر دانشمندان قادر به تولید اشیا با اندازه حدودا ۱ میلی‌متر مکعب و وضوح ۵۰ نانومتر تا اندازه ۱ سانتی متر مکعب و وضوح ۵۰۰ نانوتر هستند، آن‌ها در تلاش هستند تا اشیا با دقت و وضوح بالاتری تولید کنند.
 
ساموئل رودریکس از MIT می‌گوید: «مردم سال‌های زیادی است که در حال تلاش برای ساختن تجهیزات بهتر برای تولید نانومواد کوچکتر هستند، اما ما متوجه شدیم که اگر شما فقط از سیستم‌های موجود استفاده کنید و مواد خود را در این ژل قرار دهید، می‌توانید آن‌ها را بدون تخریب الگوهایشان به نانوساختارکاهش دهید.»
 
منبع: Newatlas
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار