بودجه سال ۹۸ مترو در حال بررسی است

مدیر برنامه و بودجه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از امکان جا به جایی روازنه دو میلیون مسافر درخطوط ۶ و ۷ خبر داد.

بودجه سال ۹۸ مترو در حال بررسی استفرزام ابوالفتحی مدیر برنامه و بودجه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در گفتگو با خبرنگار خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تکمیل و راه اندازی خطوط ۶ و ۷ مترو اظهار کرد: ظرفیت جابجایی مسافر در این دو خط به حدود دو میلیون سفر خواهد رسید و با راه اندازی و تکمیل این خطوط حدود ۸۰۰ هزار ساعت در روز در وقت شهروندان صرفه جویی می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد لایحه بودجه مترو کلانشهر تهران برای سال ۱۳۹۸ به شهرداری تهران، گفت: این بودجه در ارکان مدیریت شهری از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک در حال بررسی است.

مدیر برنامه و بودجه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های پیش بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ برای چاپ و انتشار اوراق مشارکت، یکی از پیشنهاد‌های مربوط به تامین اعتبار برای اجرای پروژه‌های متروی تهران است، افزود: برای اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر در این خصوص اقدام شده و موضوع در کمیسیون‌های مربوطه شورا در حال انجام است.

ابوالفتحی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری در کلانشهر‌ها از جمله تهران کاهش ترافیک و آلودگی هوا را به دنبال دارد، بیان کرد: با تامین بخشی از بودجه مورد نیاز که از طریق انتشار اوراق مشارکت در سال جاری صورت می‌گیرد ساخت و ساز خطوط ۶ و ۷ در سال آینده تکمیل شده و شاهد آغاز عملیات اجرایی در پایانه‌ها و پارکینگ این خطوط خواهیم بود.

وی گفت: با تکمیل و راه اندازی این خطوط روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر در مصرف سوخت (بنزین و گازوئیل) صرفه جویی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار