بهره مندی ۹۰ هزار واحد روستایی همدان از تسهیلات نوسازی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان از تسهیلات نوسازی و بازسازی مسکن روستایی بهرمند شدند.

بهره مندی ۹۰ هزار واحد روستایی همدان از تسهیلات نوسازیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسن ظفری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به رتبه اول شهرستان نهاوند در بهسازی مسکن در خصوص وضعیت بهسازی و نوسازی واحد‌های روستایی افزود: هدف‌گذاری تعیین‌شده در افق ۱۴۰۴ بهسازی و نوسازی ۷۵ درصد اماکن مسکونی روستایی است.
وی یکی از راه‌های پیشگیری از آسیب‌های جانی و مالی در زمان وقوع حوادث را لزوم توجه به بهسازی و نوسازی بافت روستایی دانست و افزود: مصوبه بهسازی و نوسازی بافت روستایی با تأکید رهبر معظم انقلاب در سال ۸۴ به دولت و مجلس ابلاغ و در سال ۸۵ اجرایی شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در همدان اظهار داشت: نتایج این مصوبه از طریق نمونه‌های موفق بازسازی شده در اقصی نقاط کشور و استان قابل مشاهده است، به طوری‌که زلزله اخیر در سرپل ذهاب نشان داد با وجود شدت و عمق کانون زلزله در این منطقه، مقاومت واحد‌هایی که به‌صورت استاندارد بازسازی و نوسازی شده بودند تا چه حد با سال گذشته متفاوت بود.
وی ادامه داد: بر اساس سرشماری آمار نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ در سطح استان بیش از ۱۶۵ هزار واحد شناسایی شده که ۱۹۰ هزار خانوار در این واحد‌ها زندگی می‌کنند و قاعدتاً برای رفع نیاز مسکن خانواده‌های فاقد مسکن در روستا‌ها باید ۲۵ هزار واحد مسکن ایجاد شود تا نسبت واحد مسکونی با خانوار همخوانی داشته باشد.
ظفری با بیان اینکه طی پیگیری‌هایی که در سطح ملی رخ داده، تاکنون ۱۱۲ هزار فقره سهمیه به عنوان سهمیه مصوب در اختیار استان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ هزار فقره از این تعداد تخصیص پیدا کرده و طی سال‌های گذشته ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیار استان قرار گرفته است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان یادآور شد: بیش از یک‌هزار و ۴۱ روستا در سطح استان از تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن برخوردار شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاخص بهسازی مسکن روستایی در سطح استان به ۵۴ درصد رسیده که نسبت به شاخص ملی که ۴۲ درصد است، فاصله قابل ملاحظه و چشمگیری را شاهد هستیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان افزود: از مجموع ۲۸۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب تسهیلات به همدان تاکنون ۹۸ میلیارد تومان تسهیلات ابلاغ شده که امیدوارم با همکاری نظام بانکی و همکاری مردم بیشتر از گذشته بتوانیم این تسهیلات را به صورت صد درصدی در اختیار متقاضیان قرار دهیم.
انتهای پیام/ج

۹۰ هزار واحد روستایی همدان از تسهیلات نوسازی بهره‌مند شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار