انتقاد پاپ فرانسیس از مواضع ضدمهاجرتی سیاستمداران غربی

رهبر کاتولیک‌های جهان در پیامی از سیاستمداران غربی که با تاکید بر سیاست‌های ملی‌گرایانه مخالف پناهجویان هستند، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، روز سه‌شنبه ۱۸ دسامبر سیاستمداران ملی‌گرایی را که پناهجویان را مقصر مشکلات کشورشان می‌دانند محکوم کرد. پاپ ۸۲ ساله این اظهارات را در پیامی به مناسبت روز جهانی صلح کلیسای کاتولیک مطرح کرده است.

در این پیام که به رهبران دولت‌ها و سازمان‌های جهانی فرستاده شده آمده است: «آن دسته اظهارات سیاسی که هر شری را به گردن پناهجویان می‌اندازد و به منظور محروم کردن امید از ضعفا ایراد می‌شود، ناپذیرفتنی است.»

رهبر کاتولیک‌های جهان در ادامه گفت: زمانه ما دستخوش فضایی از بی‌اعتمادی است که ریشه در ترس ما از دیگران یا از خارجی‌ها یا اضطراب از بابت تامین امنیت شخصی دارد. این بی‌اعتمادی در سطح سیاسی نیز دیده می‌شود که به صورت شیوه‌هایی از ملی‌گرایی که اصل برادری را به پرسش می‌گیرند، جلوه می‌کند. در حالی‌ که در جهان شدیدا به اصل برادری محتاج است.

او در این پیام به کشور خاصی اشاره نکرده است با این حال این سخنان در زمانی مطرح می‌شود که بحران پناهجویی در آمریکا، ایتالیا، آلمان و مجارستان به محل نزاع بدل شده است.

پاپ پیش از این به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و ماتئو سالوینی رهبر راستگرای حزب لیگ در ایتالیا، بر سر حقوق پناهجویان اعتراض کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار